Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Innan jag försöker.
Jag hade 2 bokningar. En cph mia och en cph gdn cph haj cph.
De har jag då avbokat pga corona.
De bokades innan corona.
Kan jag då få poäng för det?
 

TomJ

Medlem
Innan jag försöker.
Jag hade 2 bokningar. En cph mia och en cph gdn cph haj cph.
De har jag då avbokat pga corona.
De bokades innan corona.
Kan jag då få poäng för det?

OM du har intjäningsperiod som slutar 30 april eller 31 mars och en av resorna hade räckt för att få dig över gränsen bör det gå. Möjligen att det går om båda bokningarna behövs men hittills har jag bara läst om fall när det varit bara en resa. Men man kan ju tycka att det borde vara skit samma.
 

Zissou

Medlem
Innan jag försöker.
Jag hade 2 bokningar. En cph mia och en cph gdn cph haj cph.
De har jag då avbokat pga corona.
De bokades innan corona.
Kan jag då få poäng för det?

Jag har intjäningsperiod som slutar sista april och fick poäng för tre avbokade resor, men det räcker tyvärr inte riktigt för återkvalificering till Diamond just nu, så även om det inte tar dig över en gräns borde du få poängen.
 

Glenn E

Medlem
Jag har intjäningsperiod som slutar sista april och fick poäng för tre avbokade resor, men det räcker tyvärr inte riktigt för återkvalificering till Diamond just nu, så även om det inte tar dig över en gräns borde du få poängen.
Kan du boka resor för de poängen eller är det bara statuspoäng? Jag gissar på statuspoäng:)
Min period går ur 30 april också. Har inställd resa 23 april som skulle ta mig över gränsen till Diamant. Kanske jag får vänta till efter 23 april innan SAS ger ut poängen?
 

Zissou

Medlem
Kan du boka resor för de poängen eller är det bara statuspoäng? Jag gissar på statuspoäng:)
Min period går ur 30 april också. Har inställd resa 23 april som skulle ta mig över gränsen till Diamant. Kanske jag får vänta till efter 23 april innan SAS ger ut poängen?

Yes, bara statuspoäng tyvärr :) Testa att mejla in den till diamondsupporten, kan funka.
 

Sequal

Medlem
Okej, möjligen en dum fråga..
Vad är det som skiljer SAS från många andra flygbolag samt FF-program? I detta och andra forum/mail så kommer det ena flygbolaget efter det andra och förlänger status pga Covid-19.
Men detta är alltså inte möjligt hos SAS..
Kan någon förklara vad det är så svårt hos SAS och som skiljer dem från andra flygbolag som Finnair, SQ, UA, American, Swiss etc etc.. ?
 

palmen

Moderator
Okej, möjligen en dum fråga..
Vad är det som skiljer SAS från många andra flygbolag samt FF-program? I detta och andra forum/mail så kommer det ena flygbolaget efter det andra och förlänger status pga Covid-19.
Men detta är alltså inte möjligt hos SAS..
Kan någon förklara vad det är så svårt hos SAS och som skiljer dem från andra flygbolag som Finnair, SQ, UA, American, Swiss etc etc.. ?
SAS vill inte ta för snabba beslut, de har sagt att de ska komma med info om detta "snart" vad det nu innebär. Vi kommer få reda tids nog, än så länge har de inte sagt att det inte blir förlängning av status. Varför denna stress, inget man kan göra just nu ändå.

Tänk som piloter, aviate navigate communicate. Den ordning man hanterar en kris. Sas börjar väl komma ur navigate fasen så vi får nog "snart" reda på vad de har att säga. Många andra bolag har precis i dagarna kommit ut med deras info så inte direkt så att sas är månader efter andra flygbolag.
 

nissefalk

Medlem
SAS vill inte ta för snabba beslut, de har sagt att de ska komma med info om detta "snart" vad det nu innebär. Vi kommer få reda tids nog, än så länge har de inte sagt att det inte blir förlängning av status. Varför denna stress, inget man kan göra just nu ändå.

Precis så här var det med American Airlines i stort sett alla bloggers gick i taket på att alla utom AA förlängde status, när väl AA kom ut med info så var det inte bara ett års förlängning utan en hel del annat värt att vänta på

Får hoppas att SAS tänker i liknande banor.
 
Toppen