Senaste nytt

[First] Swiss companion kampanj från Paris

Man har tillgång till FCT/FCL om man samma dag har en resa med Lufthansa First, antar att detta går att kombinera även fast det är olika biljetter.
Starta morgonen i FCT och flyg till Munchen med stopp i FCL och sen vidare till Paris. I Paris går du sedan på Swiss bokningen som tar dig först till Zurich och First loungen där innan resa till Sydafrika.
Nu utgår vi från ARN så det blir ytterligare en flight men säg att vi startar på morgonen i FRA enligt ovan så pratar vi ändå 3 flighter innan man ens kommer till Zurich, tror inte det går att få ihop på en dag om man ska hinna med någon lounge.

Nu utgår vi från ARN så det blir ytterligare en flight men säg att vi startar på morgonen i FRA enligt ovan så pratar vi ändå 3 flighter innan man ens kommer till Zurich, tror inte det går att få ihop på en dag om man ska hinna med någon lounge.
Är det något fel på denna menar du?

upload_2017-12-12_21-49-38.png

Tack för hjälp men hela vitsen för mig med F-lounger är att jag vill hänga några timmar så stressa ut och in ur flera förtar hela idén, - särskilt FCT så morgonflyg därifrån går bort. Men onekligen går det ju att få till om det bara är besöka dom som är poängen :)

Edit: Sen är det ju inte Johannesburg vi vill åka till men det glömde jag skriva

Tack för hjälp men hela vitsen för mig med F-lounger är att jag vill hänga några timmar så stressa ut och in ur flera förtar hela idén, - särskilt FCT så morgonflyg därifrån går bort. Men onekligen går det ju att få till om det bara är besöka dom som är poängen :)
10:15 är väl inget morgonflyg direkt...

Med mitt förslag:

1,5-2h i FCT Frankfurt, tillräckligt för vettig frukost (och utan att behöva stiga upp alltför tidigt på morgonen)
3h i FCL München, tillräckligt för lunch med några glas champagne
1h njutning i SAS-loungen på CDG med ostbricka och Kronenburg...!
2h i FCL Zürich, tillräckligt för middag och uppfräschning inför långflyget

Inte så mycket stressa direkt.

Nu vill man inte flyga Swiss till Johannesburg ändå eftersom det är den gamla A340 som går på linjen för tillfället.

Med mitt förslag:

1,5-2h i FCT Frankfurt, tillräckligt för vettig frukost (och utan att behöva stiga upp alltför tidigt på morgonen)

Nu vill man inte flyga Swiss till Johannesburg ändå eftersom det är den gamla A340 som går på linjen för tillfället.
Johannesburg är inte på kartan men appropå Afrika så skulle vi kunna köra Nairobi för lite safari istället för Singapore som tänkt. Såg att det verkar vara något sorts stopp i Tanzania på vägen, vet du om det är byte av plan eller bara ut och på?

Bytte till Lufthansa F i Laos när vi kom från Johannesburg förra året och det höll på att gå rakt åt skogen... Blev trots våra protester uttvingade i terminalen utanför security vid bytet och höll på att inte komma in igen till vårt plan... Just byten i Afrika är svårsålt hemma numera.

Edit: Kom att tänka på den incidenten igen... När vi står utanför och vägras komma in igen och min sambo är som mest hysterisk så glider jag undan och står och klurar hur vi ska göra när en vit sydafrikan tittar på mig, ler och säger; "TIA man..., TIA...". :D

Last edited:

Med mitt förslag:

Nu blev jag ändå lite sugen på ditt upplägg men Sao Paulo istället och vidare färd därifrån.

Men fråga, jag antar att det går att boka en tor från Frankfurt till Paris då alltså som går via München men visst blir den en separat bokning? Så om flyget från München blir försenat så man missar flyget från Paris är hela resan körd..?

Nu blev jag ändå lite sugen på ditt upplägg men Sao Paulo istället och vidare färd därifrån.

Men fråga, jag antar att det går att boka en tor från Frankfurt till Paris då alltså som går via München men visst blir den en separat bokning? Så om flyget från München blir försenat så man missar flyget från Paris är hela resan körd..?

Jag tror förslaget är att du bokar ARN/CPH/GOT-FRA/MUC-MUC/FRA-CDG sover över i FRA eller MUC.

Jag skulle ha bokat ARN-MUC, sova där. Börja med frukost i FCL MUC, ta en flight till FRA. Lunch i FCT, bil till FRA-CDG.

Jag tror förslaget är att du bokar ARN/CPH/GOT-FRA/MUC-MUC/FRA-CDG sover över i FRA eller MUC.

Jag skulle ha bokat ARN-MUC, sova där. Börja med frukost i FCL MUC, ta en flight till FRA. Lunch i FCT, bil till FRA-CDG.
Ok men hur är riskerna med att flighten till Paris är försenad? Eftersom det blir olika biljetter menar jag

Toppen