Senator
Moderator
Börjar lite OT: det är roligt att läsa @Moco hur vi upplever saker så olika
Trots min snart sjuttonåriga relation med Lufthansa så tycker jag deras affärsklass är absolut sämst till Nordamerika, jag åker hellre United eller Air Canada, medan du tycker samma sak (typ) gällande Swiss. Lufthansa Business har namnet "Kistan" i mitt tycke. Hur tråkigt skulle det inte vara om vi alla gillade samma saker och upplevde allt på samma sätt. Gäsp! säger jag 
Back on topic...
Flög LX17 inatt från JFK i First. Oftast är First 5-6 av 8 stolar bokade i min erfarenhet, men inatt var det verkligen slutsålt i First. 5 av 8 passagerare bäddades till direkt uppe i luften, medan jag var ovanligt nog 1 av 3 som käkade.
Kabinbesättningen grym som vanlig: man känner sig ompysslad, viktig och med en personlig touch. Det går snabbt, kanske aningen snabbt med servicen är upplagt för att få tystnad i kabinen för sömn.
Vi landade på tidtabell, det gick på 6.45 inatt, och jag gick direkt till FCL E för en dusch. Vilket ställe detta är! Jag tycker detta är mycket bättre än FCT. Jag hade ett möte i förorten, och skulle försöka hinna med 12.05 flighten till Arlanda, men det blir nu 16.35. Oh well, så @trekker nu är jag i en lounge som det är värt att stanna 4t. Dock blir det kontorstid.
Lite bilder från min lunch och arbetsplats under eftermiddagen
Dagens skumpa: ett glas kan man väl ta?
Steak Tartare som förrätt.. Smarigt
Finns det något bättre än en germansk korv med rösti och lök?
Champagne och baren
Mitt kontor
What to drink, what to drink?
Back on topic...
Flög LX17 inatt från JFK i First. Oftast är First 5-6 av 8 stolar bokade i min erfarenhet, men inatt var det verkligen slutsålt i First. 5 av 8 passagerare bäddades till direkt uppe i luften, medan jag var ovanligt nog 1 av 3 som käkade.
Kabinbesättningen grym som vanlig: man känner sig ompysslad, viktig och med en personlig touch. Det går snabbt, kanske aningen snabbt med servicen är upplagt för att få tystnad i kabinen för sömn.
Vi landade på tidtabell, det gick på 6.45 inatt, och jag gick direkt till FCL E för en dusch. Vilket ställe detta är! Jag tycker detta är mycket bättre än FCT. Jag hade ett möte i förorten, och skulle försöka hinna med 12.05 flighten till Arlanda, men det blir nu 16.35. Oh well, så @trekker nu är jag i en lounge som det är värt att stanna 4t. Dock blir det kontorstid.
Lite bilder från min lunch och arbetsplats under eftermiddagen
Dagens skumpa: ett glas kan man väl ta?
Steak Tartare som förrätt.. Smarigt
Finns det något bättre än en germansk korv med rösti och lök?
Champagne och baren
Mitt kontor
What to drink, what to drink?