Senaste nytt

[First class] Khartoum-Khartoum T/R, oneworld Circle Trip Explorer, 3.600 USD exkl.

Du kan inte mena allvar? Varför flyr folk landet om det skulle betraktas som säkert?

OT: Månne är det den Grekiske herren som driver Akropolis som har sagt detta. Hörde samma sak när jag bodde där. Men bara för att det är en "säker" stad (=ingen kriminalitet som du som västerlänning blir utsatt för) är det inte sagt att det är ett bra land att bo i.

Ett annat problem när man bokar genom en resebyrå i Sudan är att det hjälper inte att boka via dem om de inte kan biljettera med Air Berlin plate OCH i Sudan.

Vad menas med Air Berlin plate?

Last edited:
Du kan inte mena allvar? Varför flyr folk landet om det skulle betraktas som säkert?

Jo da! Jeg har arbejdet der flere gange og nyder de herlige mennesker der er meget ærekære og direkte, de smukke Nubiske bjerge (jeg er jägmester og har arbejdet megt i de bjerge), de farvestrålende kvinder, de storre vidder, ørknerne, kaffen, den illegale alkohol, de illegale og legale markeder. Og en NILE Special beer, hvor man kan få det. Rid en tur på kamelen og køb verdens største kamelpiske - så kan du tugte ungerne når du kommer hjem. Man kommer en slags tørret rod i kaffen der virker sex-stimulerende. Udenomsægteskabelige affærer er ulovlige, så det skal i givet fald foregå meget diskret. Jeg kender ikke til Sudanske flygtninge? Men i Syd Sudan, hvor jeg netop har været er der p.t. en del. Men det er kun nordpå. Jeg arbejder meget gerne i disse lande og nyder alle de mange slags fisk som Nilen og floderne byder på....

Hahaha, hvis man skulle følge alle disse Ambassaderåd blev verden meget lille. De er totalt overdrevne og jeg tror at ambassaderne udsteder dem for at undgå at have meget arbejde med mange besøgende hjemmefra? Jeg har lige checket sikkerhed i Libanon: https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/lebanon - helt uhyrlige advarsler - folk skulle straffes for at skrive sådan noget!! Jeg har arbejdet i DRC, Burundi, Rwanda, SSudan, Sudan etc. og har aldrig følt mig utryg selv om jeg har set rigtig mange våben og militær omkring mig. Omfavn livet - mærk livet, farverne, trommerne, spontaniteten, den Afrikanske puls, latteren, sangen, og dansen !

F-n ville ju göra den här!
Det vil vi alle! Vi mangler 1 (een!!) person fra BC.se som henvender sig seriøst og foreslår et itinerary til ovennævnte (eller andet) selskab i Khartoum..? Hvem tager stafetten? Vi andre vil følge med eller følge op. Men det går ikke at 10-20 mennesker henvender sig på en gang - da går det i koks....

Last edited:
Det vil vi alle! Vi mangler 1 (een!!) person fra BC.se som henvender sig seriøst og foreslår et itinerary til ovennævnte (eller andet) selskab i Khartoum..? Hvem tager stafetten? Vi andre vil følge med eller følge op. Men det går ikke at 10-20 mennesker henvender sig på en gang - da går det i koks....

Eller skickar ner en person till KRT och tar reda på det. En t/r landar på cirka 6K och är vi 100 pers så finansieras resan med 60 kr per skalle. Inga problem att donera en sådan summa till den modige med villkoret att skriva en utförlig reserapport :D Vad tror ni om idén?

Last edited:
Eller skickar ner en person till KRT och tar reda på det. En t/r landar på cirka 6K och är vi 100 pers så finansieras resan med 60 kr per skalle. Inga problem att donera en sådan summa till den modige med villkoret att skriva en utförlig reserapport :D Vad tror ni om idén?

Få tag på en frivillig och kör en kickstarterkampanj. :)

Toppen