Senaste nytt

[First class] Khartoum-Khartoum T/R, oneworld Circle Trip Explorer, 3.600 USD exkl.

agehall

Medlem
Börja med att hitta en resebyrå som öht fattar hur man bokar RTW-biljetter. Sedan kan ni fundera på routing.

Jag tror att det här kan vara svårare att få till än Iran-dealen och den gick ju inte heller att biljettera. :(
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror faktiskt att det är fortfarande fallet. Problemet jag har haft är att hitta en resebyrå som gör precis som man vill och inte försöker vara "smart".

Ja, det är otroligt svårt att hitta en resebyrå som lyssnar på vad kunden (jag) vill ha, utan de försöker att hittar på "smarta lösningar".
 

FF#1

Medlem
Att det ska vara så svårt, vad jag förstår så ska det här vara en ok biljett inte nått error?
Tänk om vi skulle kunna "utbilda" någon resebyrå som kan fixa BC användarnas skumma biljetter?
 

Dr. Miles

Expert
Att det ska vara så svårt, vad jag förstår så ska det här vara en ok biljett inte nått error?
Tänk om vi skulle kunna "utbilda" någon resebyrå som kan fixa BC användarnas skumma biljetter?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, det hjälper inte att resebyråpersonal på en resebyrå i Sudan är duktig. Det krävs Air Berlins kontor alternativt Air Berlins GSA (General Sales Agent) i Sudan.

Enda hopp är som sagt Canadian exemption, men det gäller också att hitta en resebyrå som är både kunnig och villig att boka en sådan biljett.
 
Last edited:
Jo jag kan tänka mig att den blir svår att boka bara med tanke på att när ja bokade min F resa med EK till Auckland va agenten lite fundersam varför jag ville resa via KUL o inte direktflighten till MEL från DXB.....

Men om man ger dom all info som vi har här kanske de bara kanske går ? :D

Jag är ju tyvärr inte så mycket insatt i dessa enorma biljetter. Men förstår att de lär ta ett bra tag i telefon med agenten o boka, självklart om den går att boka!
 

agehall

Medlem
Men om man ger dom all info som vi har här kanske de bara kanske går ? :D

Problemet är att det är komplicerat att boka RTW-biljetter. Så det krävs nog en viss kompetens runt detta från agenten. Samtidigt så måste denne även känna till Canadian Exception, vilket faktiskt känns mest som en myt. (Det finns säkert, men jag har inte hittat någon som vet hur man använder det!)
 

Dr. Miles

Expert
En bra början är att hitta lagtexter av Canadian exception. Sedan kan man hänvisa resebyråpersonal i Kanada till texten när man bokar denna biljett.

Igår läste jag texter på Kanadas transportministeriets webbsida men jag lyckades inte att hitta berörda texter.
 
Toppen