Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

Städerna som inte triggar HIP check vid stopover:
(Du kan ta stopover utan att priset går upp.[skatterna går upp])
  • London
  • Manchester
  • Paris
  • Frankfurt
  • Zurich
  • Helsingfors
  • Madrid
  • Barcelona
  • Milan
  • Mumbai
  • Doha
  • Dubai (om man bokar en flight med QF flightnummer från Dubai)

Det ser ut som att man kan ha stopover i American Airlines destination i Europa utan att trigga HIP Check (priset går upp).
Det är ännu ett skäl för AABack2ARN som vill få American Airlines tillbaka till Stockholm. ;)
 
Varför fungerar inte multi-city sökningen?
Blir pris kring 100.000. När jag söker en impel one-way och fyller i routing code: NRT-LHR prisar det upp utan problem.
Dock blir det svårt/omöjligt att få till 1 månad stopover i London på så vis.

hej.png
 
Varför fungerar inte multi-city sökningen?
Blir pris kring 100.000. När jag söker en impel one-way och fyller i routing code: NRT-LHR prisar det upp utan problem.
Dock blir det svårt/omöjligt att få till 1 månad stopover i London på så vis.

Varför krånglar du till det? Du kan söka resultatet med t ex /minconnect 1200, utan att använda Multi city sökning.
Välj resultat som inkulderar stopover i London (över 24 timmar). Biljetten är gratis att omboka, så bokar du om resten av biljetten när du har kommit fram till London.
 
Varför krånglar du till det? Du kan söka resultatet med t ex /minconnect 1200, utan att använda Multi city sökning.
Välj resultat som inkulderar stopover i London (över 24 timmar). Biljetten är gratis att omboka, så bokar du om resten av biljetten när du har kommit fram till London.
Kan den ombookes også etter at reisen har startet uten å få skyhøye priser? Hva betyr "using historical fares" i praksis?

//CHANGES AFTER DEPARTURE//
THE ITINERARY MUST BE REPRICED USING HISTORICAL
FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE.
-----
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A HIGHER FARE
AMOUNT THE DIFFERENCE WILL BE COLLECTED.
-----
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A LOWER FARE
AMOUNT A REFUND OF THE RESIDUAL AMOUNT LESS THE
APPLICABLE PENALTY WILL BE MADE.
 
Kan den ombookes også etter at reisen har startet uten å få skyhøye priser? Hva betyr "using historical fares" i praksis?

Om du bokar en biljett med stopover (t ex i London) från början, blir det inte omräkning när du ändrar datum/flight, utan bara ombokning.
Däremot om du bokar en biljett utan stopover och bokar om det så att det blir stopover, då måste flygbolaget räkna om fare:n.
 
Fast frågan var väl vad "using historical fares" betyder. Om jag förstått saker rätt, så innebär det att även om AA tiodubblar priset, så kommer ändringen att göras med den fare som gällde när man bokade biljetten. Stämmer det Dr. Miles?
 
Fast frågan var väl vad "using historical fares" betyder. Om jag förstått saker rätt, så innebär det att även om AA tiodubblar priset, så kommer ändringen att göras med den fare som gällde när man bokade biljetten. Stämmer det Dr. Miles?

Jag tolkar det som samma sätt som du gör.
Eftersom denna regel handlar om ändring EFTER avresa så re-pricing(omräkning) sker endast när man:
  • Ändrar routing
  • Lägger till/ta bort stopover
  • Ändrar flygbolag
 
Last edited:
Om du bokar en biljett med stopover (t ex i London) från början, blir det inte omräkning när du ändrar datum/flight, utan bara ombokning.
Däremot om du bokar en biljett utan stopover och bokar om det så att det blir stopover, då måste flygbolaget räkna om fare:n.
Aha, da er jeg med. Takk.

Har noen forslag til en bedre rute enn denne?

0tbkheal.png


Jeg kunne f.eks. ha valgt CX C CMB-BKK + EK F (A380) BKK-HKG og CX F til LHR, men det hadde bare blitt en kort tur (2:50) med EK. Selv om jeg veldig gjerne vil prøve CX i første klasse, så er det lettere å få prøvd CX på et senere tidspunkt med AA/BA-miles enn det er å få tak i QF/EK F. Hva tenker dere? :)
 
Last edited:
Toppen