Andreas Eriksson
Medlem
Nu ser jag MH A380 helt plötsligt.
Dock i Business.
Dock i Business.
Har du inte läst mina tidigare inlägg? Jag skrev att stopover i Tokyo triggar HIP Check (priset går upp).
Städerna som inte triggar HIP check vid stopover:
(Du kan ta stopover utan att priset går upp.[skatterna går upp])
- London
- Manchester
- Paris
- Frankfurt
- Zurich
- Helsingfors
- Madrid
- Barcelona
- Milan
- Mumbai
- Doha
- Dubai (om man bokar en flight med QF flightnummer från Dubai)
Varför fungerar inte multi-city sökningen?
Blir pris kring 100.000. När jag söker en impel one-way och fyller i routing code: NRT-LHR prisar det upp utan problem.
Dock blir det svårt/omöjligt att få till 1 månad stopover i London på så vis.
Kan den ombookes også etter at reisen har startet uten å få skyhøye priser? Hva betyr "using historical fares" i praksis?Varför krånglar du till det? Du kan söka resultatet med t ex /minconnect 1200, utan att använda Multi city sökning.
Välj resultat som inkulderar stopover i London (över 24 timmar). Biljetten är gratis att omboka, så bokar du om resten av biljetten när du har kommit fram till London.
//CHANGES AFTER DEPARTURE//
THE ITINERARY MUST BE REPRICED USING HISTORICAL
FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE.
-----
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A HIGHER FARE
AMOUNT THE DIFFERENCE WILL BE COLLECTED.
-----
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A LOWER FARE
AMOUNT A REFUND OF THE RESIDUAL AMOUNT LESS THE
APPLICABLE PENALTY WILL BE MADE.
Kan den ombookes også etter at reisen har startet uten å få skyhøye priser? Hva betyr "using historical fares" i praksis?
Fast frågan var väl vad "using historical fares" betyder. Om jag förstått saker rätt, så innebär det att även om AA tiodubblar priset, så kommer ändringen att göras med den fare som gällde när man bokade biljetten. Stämmer det Dr. Miles?
Aha, da er jeg med. Takk.Om du bokar en biljett med stopover (t ex i London) från början, blir det inte omräkning när du ändrar datum/flight, utan bara ombokning.
Däremot om du bokar en biljett utan stopover och bokar om det så att det blir stopover, då måste flygbolaget räkna om fare:n.