Ett exempel är:
Colombo-(UL/MH C)-Kuala Lumpur-(MH F med A380)-Hong Kong-(CX/LH F)-Frankfurt (stopover)-(AA:BA/LH)-London-(AA: BA)-Los Angeles
(...)
På det viset slipper man att betala
UK APD så att man kan flyga till Sverige (eller Danmark för din del) med de pengarna under stopover i Frankfurt.
Takk for forslaget, men jeg synes ikke det gir mer value for money for min del. Jeg trenger ikke stopover i Europa, skal reise hele ruten samlet.

Ideelt sett er det seks produkter jeg vil teste på turen i ca prioritert rekkefølge: BA, CX, EK, QF, MH og LH. Alle utenom CX i A380 F. Jeg prioriterer LH lavest - ikke fordi det er dårligst, men fordi det vil være relativt enkelt å prøve det gjennom LifeMiles ex-FRA (kanskje som en del av utreisen BGO-CMB, hvis jeg våger å vente til T-14 dager med å bestille). Minst ett segment burde være med EK for å ta en FL390-dusj, og fordi EK F er nesten umulig å få tak i på andre måter enn ex-CMB (så vidt jeg kjenner til).
Vil du/dere anbefale CX/MH fremfor EK/QF, selv om CX (og kanskje MH?) er lettere å redeeme AA-miles for senere - 70 000 miles i F for en énveis Europa - Asia 2.
Beklager hvis jeg virker "vanskelig" - jeg er åpen for flere forslag, og forsøker å finne den "ultimate" ruten for å utnytte denne muligheten maksimalt. Det eneste som er 100% bestemt er BA LHR-LAX.
Jeg er forresten norsk. ;-)
American Airlines kommer att använda Boeing 777-300ER med nya First class kabin på bl a Los Angeles-London v.v.
http://www.businessclass.se/oneworl...irst-business-class-pa-boeing-b777-300er.html
Jeg har inntrykk av at servicen hos amerikanske selskaper er dårligere enn hos asiatiske og europeiske. Kanskje det ikke stemmer, men jeg foretrekker BA fremfor AA over Atlanteren - spesielt for å prøve deres A380-kabin mens den er helt ny, tenker å reise i oktober/november.
Du behöver inte dölja datum i dina screen shots med denna fare - det är ju en riktig first fare så det är inte direkt stor risk att någon bokar upp just "dina" datum som när man hittat en bonusresa.
Better safe than sorry? ;-) Datoene har vel lite å si uansett.