Senaste nytt

Finnairs nya affärsklasskoncept

Gillar Myllimäki och tycker även Finnair är ok i business. Tyvärr hinner jag nog inte med något test. Finns även en intervju med Myllimäki om detta. Går säkert att hitta på Youtube om man är intresserad.

Maten får de rycka upp sig med tycker jag. Reste med dem till Tokyo för någon månad sedan och rätterna kändes som ekonomiklass fast på porslin. Ett plus för Napue Gin.

Jaha, nu åter dags att introducera "Food on demand".
Sist det begav sig för något år sen visade det sig bara innebära att man kunde välja mellan en lättare frukost 1,5 h innan landning, eller en tyngre(!) frukost 1 h innan landning... :confused:
OM nu middagen blir "On demand" denna gång, blir ju frågan om detta gäller direkt från seatbeltskylten släcks, eller måste C-passagerarna som vanligt vänta in att de prioriterade Y-passagerarna blivit servade??

Tycker Finnair gor ett fantastiskt jobb med sin affarsklass-produkt mot Asien -- de har verkligen lyckats skapa en enhetlig upplevelse pa marken, i luften och nar man byter. Pa den punkten tycker jag att SAS kanns otroligt spretiga och man vet liksom aldrig riktigt vad man far.

Vi fortsatter att flyga Finnair HKG-CPH tills Cathay oppnar sin linje nasta ar.

Jaha, nu åter dags att introducera "Food on demand".
Sist det begav sig för något år sen visade det sig bara innebära att man kunde välja mellan en lättare frukost 1,5 h innan landning, eller en tyngre(!) frukost 1 h innan landning... :confused:
OM nu middagen blir "On demand" denna gång, blir ju frågan om detta gäller direkt från seatbeltskylten släcks, eller måste C-passagerarna som vanligt vänta in att de prioriterade Y-passagerarna blivit servade??
Nu återstår det så klart att se vad det blir i verkligheten, men jag och några andra frekventa resenärer var inbjudna till Finnairs högkvarter för att diskutera stolar och service-koncepten för några månader sedan. Jag tyckte nog att det vi möttes av visade att de seriöst tittade på att förbättra ombordupplevelsen. Som sagt, exakt vad det blir vet vi inte men jag har svårt att tro att detta bara skulle vara en "market-hype".

Tycker Finnair gor ett fantastiskt jobb med sin affarsklass-produkt mot Asien -- de har verkligen lyckats skapa en enhetlig upplevelse pa marken, i luften och nar man byter. Pa den punkten tycker jag att SAS kanns otroligt spretiga och man vet liksom aldrig riktigt vad man far.

Vi fortsatter att flyga Finnair HKG-CPH tills Cathay oppnar sin linje nasta ar.

Håller med för long haul. Deras lounge och hårda produkt är helt klart en nivå bättre än SAS. Dock väljer jag alltid SAS, då jag får direktflyg, inte sover bra på flyg och SAS Plus produkten är överlägset mest prisvärd för mig.

Färgvalen ser ut att bli mer nedtonade och smakfulla, vilket är bra. Gillar den nya blå kudden/täcket. Det spretiga gröna får gärna försvinna.
Betänker man bla. SAS sorgliga amenity kit så är ju Marimekko rena überlyxen - obegripligt att man inte klarar av att ordna till det hos SAS.
Kul att Finnair växlar upp. Tycker man slår SAS i princip allting.

Färgvalen ser ut att bli mer nedtonade och smakfulla, vilket är bra. Gillar den nya blå kudden/täcket. Det spretiga gröna får gärna försvinna.
Betänker man bla. SAS sorgliga amenity kit så är ju Marimekko rena überlyxen - obegripligt att man inte klarar av att ordna till det hos SAS.
Kul att Finnair växlar upp. Tycker man slår SAS i princip allting.

Man blir kanske kritisk mot sin "hemmaprodukt". Vi AY top-tiers brukar vara jättehårda mot Finnair, kanske jag med. Själv tycker Finnair A350 är bättre hårdvara map luft och ljud bekvämlighet samt shorthaul flyg som helhet, allt annat vinner SAS helt klart i min bok. SAS Plus på longhaul är väl riktigt bra, finns inte motsvarighet på Finnair. Däremot SAS Plus shorthaul är bra bara på återbetalningsbara biljetter, allt annat är skhiiiit dvs proppfulla rader utan seatblock och gamla trånga smutsiga flygplan

Toppen