Senaste nytt

Finnairs nya affärsklasskoncept

Jag fick ett "hypat" mail från AY ang introduktion av dinner on demand redan 18 aug 2014.
...
Låter onekligen som någon överdrev det då nya måltids-konceptet och/eller inte förstod vad "on-demand" betyder. Någon "on-demand" har vi aldrig sett ombord, varken 2014 eller senare.

Som sagt, vi får ju snart se var det landar den här gången.

Nu är jag kanske fördomsfull men den finska kokkonsten har inte utvecklats i samma takt som i övriga nordiska länder, speciellt jämfört med i Sverige och i synnerhet Danmark. Det räcker med att titta i guide Michelin.

Nu är jag kanske fördomsfull men den finska kokkonsten har inte utvecklats i samma takt som i övriga nordiska länder, speciellt jämfört med i Sverige och i synnerhet Danmark. Det räcker med att titta i guide Michelin.
Guiden behöver inte vara normen jämt heller, senast 2015 tog man en 4e plats i bocuse'dior och myllymäki som har både silver,brons,(guld?) Har mycket och tacka sina finska rötter för framgångarna ,även fast han tävlat för Sverige

Låter onekligen som någon överdrev det då nya måltids-konceptet och/eller inte förstod vad "on-demand" betyder. Någon "on-demand" har vi aldrig sett ombord, varken 2014 eller senare.

Som sagt, vi får ju snart se var det landar den här gången.
Precis, förra gången frågade jag till slut, och fick till svar att det i motsats till mailet bara avsåg andra måltiden (precis som infon till Jacob).
Men att "On demand" där bara innebar att man kunde välja mellan en lättare a la carte frukost 1,5 t innan landning, eller en full frukost 1 timme innan landning.
Minst sagt en kreativ tolkning av "On demand" måste man nog säga...

Guiden behöver inte vara normen jämt heller, senast 2015 tog man en 4e plats i bocuse'dior och myllymäki som har både silver,brons,(guld?) Har mycket och tacka sina finska rötter för framgångarna ,även fast han tävlat för Sverige
Hrm.. han är född i Katrineholm och utbildad i Sverige. Vad har det med finsk kokkonst att göra förutom rötterna i svenska Österbotten?

Toppen