Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

palmen

Moderator
Har kvar uppgraderingsvoucherna från statusmatchningen i nov förra året.

Hade tänkt USA nu i slutet av året från ARN, men det blir ju inte av.

Utgår ifrån CPH.

Kan man boka ekonomiflyg CPH-HEL-XXX och använda uppgraderingsvoucherna? Gäller de då även CPH-HEL eller bara HEL-XXX?

Jag hittar ingenting om att flyget måste avgå innan vouchern löper ut så jag kan väl boka innan vouchern löper ut och tillämpa den trots att flyget avgår först senare?
Du applicerar vouchers per flight, det kostar fler vouchers att uppgradera longhaul än shorthaul.
 

Hafermann

Medlem
Du applicerar vouchers per flight, det kostar fler vouchers att uppgradera longhaul än shorthaul.
Det kostar en longhaul voucher att uppgradera en longhaul flight. Och en shorthaul voucher att uppgradera en short.
Som Platinum får du 2 longhaul vouchers och 4 shorthaul. Det går även att växla 4 shorthaul mot en long.
 

Hafermann

Medlem
Har kvar uppgraderingsvoucherna från statusmatchningen i nov förra året.

Hade tänkt USA nu i slutet av året från ARN, men det blir ju inte av.

Utgår ifrån CPH.

Kan man boka ekonomiflyg CPH-HEL-XXX och använda uppgraderingsvoucherna? Gäller de då även CPH-HEL eller bara HEL-XXX?

Jag hittar ingenting om att flyget måste avgå innan vouchern löper ut så jag kan väl boka innan vouchern löper ut och tillämpa den trots att flyget avgår först senare?

Så länge vouchern ar giltig vid tillfället för uppgradering kan flighten genomföras efter voucherns giltighet.
 

011430121

Medlem
Nu kommer det flera inställda flyg
Har fått HEL-BKK inställt, har nu ARN- HEL och BKK-HEL Finnair undrar om jag vill acceptera denna resa?
 

GOTBound

Medlem
Jag fick i förmiddags mail om att mina ARN-MIA/MIA-ARN flyg will unfortunately be cancelled, Finnair skrev så fint formulerat längre fram i mailet:
We are working on your travel plan and will do our best to find you an alternative flight to your destination. You will receive a separate SMS and/or email message in a couple of days about changes in your travel plan and further instructions. Thank you for your patience.

Det finns gott om alternativ genom att söka på Finnairs hemsida utan att jag ens behöver do my best ex. ARN-HEL-DFW-MIA, ännu bättre om jag får starta och sluta GOT-HEL/HEL-GOT istället för ARN-HEL/HEL-ARN, men det är rent önsketänkande då våra biljetter börjar och slutar på ARN.

Jag lutar mig tillbaka i kontorsstolen och väntar för Finnair working on your travel plan and will do our best, vad kan gå fel...
 

DanielKif

Medlem
Dear MR , Your flight AY3 Stockholm-Arlanda - Los Angeles on 14.11.2022 will unfortunately be cancelled, as we are making changes to our winter traffic plan due to our drastically changed operating environment. We are sorry for the inconvenience.

We are working on your travel plan and will do our best to find you an alternative flight to your destination. You will receive a separate SMS and/or email message in a couple of days about changes in your travel plan and further instructions. Thank you for your patience.
 

JensE

Medlem
Fick min ARN-LAX automatiskt ombokat att flyga via HEL i Februari på BA Award.. dock så fungerar det inte att dom sköt upp flygningen en dag.
Blir nog att boka om det till BA via LHR istället.. synd, var så smutt med direktflyg
 

GOTBound

Medlem
Nu gör Finnair our best. Mina flyg är borta från Mina bokningar sen igår kväll men inget mail/SMS att de avbokats.
Går jag in på checkmytrip.com står det listade som may have been canceled samt Booking status unknown.

Finnair kundtjänst kan inget göra fören jag fått ett mail där de står att de avbokats eller ombokats vilket ställer till då jag vill veta om jag skall gå vidare med de andra resorna jag har hittat som backup.
 

011430121

Medlem
Nu gör Finnair our best. Mina flyg är borta från Mina bokningar sen igår kväll men inget mail/SMS att de avbokats.
Går jag in på checkmytrip.com står det listade som may have been canceled samt Booking status unknown.

Finnair kundtjänst kan inget göra fören jag fått ett mail där de står att de avbokats eller ombokats vilket ställer till då jag vill veta om jag skall gå vidare med de andra resorna jag har hittat som backup.
Om/avbokningarna känns lite som ett lotteri, minresa till BKK skall jag göra med en BC medlem vi bokade samma flyg på varsin bokningsnummer han fick ombokning på utresan jag har en resa till HEL där fortsättningen är inställd.
 
Toppen