Senaste nytt

Finnair storsatsar i Sverige med interkontinental trafik från Arlanda (upphör vintern 2022-2023)

För mig var detta nog ingen hög oddsare
Kollade Finnairs avgångar under vintern på ExpertFlyer fick kritik och i viss mån blev förlöjligad här på BC för att jag kollade detta.
Många avgångar till JFK flögs från ARN med 25-30 passagerare, men expertisen här på BC sa att det behövdes inga passagerare för det var fullt med cargo på avgångarna.

Visserligen går vi mot lågkonjunktur men den svaga Svenska kronan mot den starka Dollarn gör att exportindustrin går för högvarv så var det fullt i cargo förra vintern så förstår inte jag att det inte är det samma kommande vinter!

Personligen kommer jag att bli ombokad på en JFK-ARN samt BKK-ARN

Om jag har förstått det rätt så kommer AY flyga A330 till Doha.
Men vad skall de flyga med alla deras A350 i vinter?

Har fått en ändring på BKK-ARN till BKK-HEL vet inte hur de tänker fixa HEL-ARN
JFK-ARN har de inte skickat något om ännu, Expertflyer har noll i alla klasser
JFK-HEL-ARN som de förmodligen kommer att föreslå har avgång 23;50 känns som perfekt avgångstid när man varit i USA 1,5 dygn.

Båda biljetterna betalda med pengar till kampanjpris och i C.
USA resan kommer jag att boka av och lägga på SAS

Undrar hur mycket denna ”satsning” på Stockholm har har kostat Finnair, dålig beläggning trots kraftig marknadsföring under förra vintern.
Läste att det inte hade lyckats därför de inte hade några connecting passagerare.
Finnair hade kunnat ringt mig så hade jag berättat det dem!

Tack Finnair för 2 väldigt billiga, och trevliga, tur och retur-resor till Los Angeles. Synd att de inte fortsätter, jag föredrar Finnairs ekonomiprodukt över SAS:s på long haul. De tre främsta anledningarna till att jag föredrar Finnair i ekonomi är:

- varm mat på alla måltider. jag avskyr kalla rätter med få undantag, och där är SAS riktigt jobbiga både på long haul vad gäller ”light meal” men också kuben/lådan i Plus intra-Europa.
- mycket trevligare personal.
- bättre IFE.

Har kvar uppgraderingsvoucherna från statusmatchningen i nov förra året.

Hade tänkt USA nu i slutet av året från ARN, men det blir ju inte av.

Utgår ifrån CPH.

Kan man boka ekonomiflyg CPH-HEL-XXX och använda uppgraderingsvoucherna? Gäller de då även CPH-HEL eller bara HEL-XXX?

Jag hittar ingenting om att flyget måste avgå innan vouchern löper ut så jag kan väl boka innan vouchern löper ut och tillämpa den trots att flyget avgår först senare?

Toppen