Senaste nytt

Finnair börjar flyga Helsingfors/Köpenhamn/Stockholm-Doha

NotRyan

Medlem
Men när jag gör claim BAEC, så frågar de efter vilket partnerbolag jag flugit med dvs Qatar som jag köpte biljetten eller Finnair som utförde flygning och som jag har boardingkort med.
Om det är en codeshare så skulle jag ange QR-numret.

Vad står det för nummer på boardingkortet?
 

PTR

Medlem
Svarar på min egen fråga, nix, så tur har man inte:)

Borde kunnat gissa detta p.g.a säteskonfigurationen och ser nu att det är OH-LTU som flyger sträckan och det är en
gammal kärra.
Oh well.
Glömde bort detta.

Slutade ändå med PE båda vägarna ARN-DOH och också helnöjd med allt.
 

LarsCph

Medlem
Jeg rejste København - Doha - Manila retur sidst i November hvor Finnair fløj København-Doha - resten af rejsen var med Qatar Airways fly i business class. Der var som sådan ikke noget som ikke virkede på flyvningen med Finnair, men jeg vil fortrække Qatar Airways service og catering når som helst over Finnair. Jeg har også rejst med Finnair til USA tidligere i 2022 og havde samme mellemgode oplevelse. Maden var meget bedre hos Qatar AIrways syntes jeg, service undervejs bedre (f.x. er det rart ikke at skulle trykke på "call" knappen for at få vin eller vand toppet op). Jeg var ikke stor fan af de nye business class sæder hos Finnair som ikke kan indstilles i ryggen. Som detalje var jeg desuden nødt til at skrive til Privilege Club for at få Avios for strækningen som blev fløjet af Finnair - men de er på WhatsApp så det var ret så enkelt.
 
  • Gilla
Reactions: pep

BCflyer

Medlem
Blir premiär för mig på CPH-DOH i AY business class på söndag. Jag har läst i forum att Finnair serverar otillräckligt med mat. Stämmer det? Är rekommendationen att ta med eget mellanmål. Jag har sett folk som tar med McDonalds på Finnair business, för att äta sig mätta. Ska bli intressant att testa nya stolen i alla fall.
 
Toppen