Senaste nytt

Finnair börjar flyga Helsingfors/Köpenhamn/Stockholm-Doha

doc

Medlem
Jag skulle ju välja Qatar Airways till Doha framför Finnair alla dagar i veckan. Sedan är det ju tråkigt att man slipar linjerna österut från Arlanda för jag flyger hellre Finnair än SAS alla dar i veckan.
 

pep

Medlem
Mit gæt er at det bliver et mix. QR kan ikke afgive Skandinavien bara "sådan"? Det er prestige, goodwill, og store marketings risici som QR ikke vil ofre...
 

Hachans

Medlem
Mit gæt er at det bliver et mix. QR kan ikke afgive Skandinavien bara "sådan"? Det er prestige, goodwill, og store marketings risici som QR ikke vil ofre...

De har flygplansbrist. De kan flyga sina plan på andra destinationer där de kan tjäna bättre pengar tänker jag.
 
  • Gilla
Reactions: pep

tidyverse

Medlem
Nu finns biljetter till försäljning.

På Finnairs sida säljs biljetter från Stockholm till Doha med A330 där det framgår att flygningen utförs av Finnar (AY1983). På Qatar Airways side säljs biljetter från Stockholm till Doha med B787 där det framgår att flygningen utförs av Qatar Airways (QR168). Flighterna kommer dock att avgå och ankomma samma tid. Det verkar alltså röra sig om en utbudsökning. Eller kan det vara så att de planerar att dela upp flighterna mellan sig beroende på bokningstryck?
 
Toppen