Senaste nytt

Finnair börjar flyga Helsingfors/Köpenhamn/Stockholm-Doha

lillemannen

Medlem
@lillemannen: Erbjuder Finnair/Qatar dig möjligheten att boka av biljetten på grund av ändrad carrier? De borde de göra enligt EU-reglerna. Sedan är väl möjligheterna begränsade att hitta bra biljetter
Jodå, både att ändra eller avboka till annan avgång men tyvärr, tiderna passar mig inte. Man har bara ändrat carrier och flyttat avgångstiden 10 min tidigare, så jag tar Finnair i detta fallet. Det ser ut som att det blir en A330 och det är en dags flight.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Jodå, både att ändra eller avboka till annan avgång men tyvärr, tiderna passar mig inte. Man har bara ändrat carrier och flyttat avgångstiden 10 min tidigare, så jag tar Finnair i detta fallet. Det ser ut som att det blir en A330 och det är en dags flight.
Din flight är i deras nya kabiner som rullats ut under 2022-2023. Var nära att få pröva i somras i en A350 HEL-SEA innan equipment change till en gammal A330-kabin utan fungerande IFE.

Ser fram emot att ta del av din upplevelse!

 
Åkt på carrier change jag med och det på en award biljett, eftersom jag ska till MLE med stopp i DOH så hävdar Qatars kundtjänst att det inte går att boka om till tidigare flight samma dag, eller för den delen istället flyga via Amsterdam eller Frankfurt, tror att kanske married segments kan ligga ivägen där. Riktigt irriterande att få Finnair när man lagt 260 K Avios på att flyga Qatar...
 

pep

Medlem
Åkt på carrier change jag med och det på en award biljett, eftersom jag ska till MLE med stopp i DOH så hävdar Qatars kundtjänst att det inte går att boka om till tidigare flight samma dag, eller för den delen istället flyga via Amsterdam eller Frankfurt, tror att kanske married segments kan ligga ivägen där. Riktigt irriterande att få Finnair när man lagt 260 K Avios på att flyga Qatar...
Os, der efterhaanden er traette af at flyve QR synes det er en forfriskning at faa lov til at proeve Finnair...? Forandring fryder...
se f.eks. anmeldelse af den nye A330 kabine som formentlig vil blive brugt til Doha: https://insideflyer.dk/anmeldelse-e...r-nu-stoleryggen-ikke-engang-kan-laegges-ned/
 

PTR

Medlem
Blev också ombokad till Finnair, åker däremot eco men fick välja plats längst fram på rad 21.

Kan det betyda att man ev får åka deras nya PE?
 

PTR

Medlem
Blev också ombokad till Finnair, åker däremot eco men fick välja plats längst fram på rad 21.

Kan det betyda att man ev får åka deras nya PE?
Svarar på min egen fråga, nix, så tur har man inte:)

Borde kunnat gissa detta p.g.a säteskonfigurationen och ser nu att det är OH-LTU som flyger sträckan och det är en
gammal kärra.
Oh well.
 

intuition

Medlem
Ja, DOH räknas numera som långdistans. Ta dock ordert "generös" med en rejäl nypa salt.

"...får du en generös varm måltid med ett urval av alkoholfria drycker. Om du så önskar, serverar vi också vin eller öl till måltiden utan extra kostnad"

 

Ricci

Medlem
Reste 31/12 ARN - DOH med Finnair och sedan DOH - BKK Qatar och sedan hem med Qatar hela vägen.
Jag har fortfarande inte fått TP/Avios till mitt BA-konto för ARN - DOH med Finnair.
Hela biljetten var köpt av Qatar, så vem skall jag göra claim emot Finnair eller Qatar från mitt BA-konto?
(Har förra året haft riktigt stora problem med just Finnair och de har kommit upp på min svartlista för tillfälligt).
 

NotRyan

Medlem
Reste 31/12 ARN - DOH med Finnair och sedan DOH - BKK Qatar och sedan hem med Qatar hela vägen.
Jag har fortfarande inte fått TP/Avios till mitt BA-konto för ARN - DOH med Finnair.
Hela biljetten var köpt av Qatar, så vem skall jag göra claim emot Finnair eller Qatar från mitt BA-konto?
(Har förra året haft riktigt stora problem med just Finnair och de har kommit upp på min svartlista för tillfälligt).
Claimen skall du ju göra hos BAEC naturligtvis, eller hur menar du? Vart vill du kreditera flighten?
 
Toppen