Jag ser nog inte lika lätt på det. Såklart skulle jag inte bli sur på den enskilde anställde, men jag tycker det är rimligt att ställa högre krav än så på ett företags hantering av personuppgifter. Felet ligger på att SAS har utformat ett arbetsflöde/system där detta kan inträffa.Poängen är, shit happens, misstag sker. Det var mänskligt, de har tagit på sig det hela. Kunde de dubbelkollat? Javisst, men vi är fortfarande bara människor.
GDPR anmäl! Så slarvigt får inte ett företag vara med dina eller andras personuppgifter. Enda sättet att lära företagen detta är att se till att det kostar!När jag loggar in på SAS dyker, utöver mina kända bokningar, en okänd bokning upp. Awardbokning för en person med helt annat namn, helt annat EuroBonus-nummer, helt annat e-postadress, helt annat telefonnummer.
Ska bli intressant att se hur kundjänst reagerar på det. När/om man nu kommer fram... Lång telefonkö.