Senaste nytt

Felstavat namn på flygbiljett

airac

Medlem
Jag
Jag bokade en eurobonusresa igår för hela familjen (4 personer) via telefon.
Ser nu att vårt efternamn är felstavat på biljetten.
Vi har ett "Ä" i efternamnet. Det står nu "EA". Borde det inte vara "AE" eller "A"?

Är det bara att ringa på måndag för att ändra kostnadsfritt (inte mitt fel), eller hur gör jag?
Jag tror det ligger inom marginalen. Är det något annat bolag än SAS i bokningen så är det omöjligt att nämnändra den!
 

backfire

Medlem
SAS kunde inget göra, vilket också påtalats tidigare i denna tråd.
Men har fått bekräftat på mail från Turkish att de accepterar felskrivningen av vårt efternamn.
 

Fredde_G

Medlem
Min 80 åriga pappa ska överraska min mamma på hennes 80-årsdag i vår med en resa till Nice, nu ville det sig inte bättre än att han för det första trodde man skulle göra en bokning per person…..samt att han på sin bokning saknar *sson i slutet av efternamnet. Han har i flera dagar försökt komma i kontakt med SAS utan att lyckas, så igår, med skam i rösten ringde han mig och bad om hjälp.

Ringde just Diamond supporten……tänkte detta löses väl snabbt. Men ICKE……600kr för ”namnbytet”. Var tvungen att lägga på innan jag sa något olämpligt!

Har SAS tappat det fullständigt?
 

LPC123

Medlem
Min 80 åriga pappa ska överraska min mamma på hennes 80-årsdag i vår med en resa till Nice, nu ville det sig inte bättre än att han för det första trodde man skulle göra en bokning per person…..samt att han på sin bokning saknar *sson i slutet av efternamnet. Han har i flera dagar försökt komma i kontakt med SAS utan att lyckas, så igår, med skam i rösten ringde han mig och bad om hjälp.

Ringde just Diamond supporten……tänkte detta löses väl snabbt. Men ICKE……600kr för ”namnbytet”. Var tvungen att lägga på innan jag sa något olämpligt!

Har SAS tappat det fullständigt?
Aj va trist. Men har det inte varit så hela tiden? Nog inget nytt att det kostar en slant att skifta namn på biljetter. Vi gjorde det för något år sedan när vi skulle åka med ledningsgruppen och det kostade något liknande då och det var 2019
 

Fredde_G

Medlem
Aj va trist. Men har det inte varit så hela tiden? Nog inget nytt att det kostar en slant att skifta namn på biljetter. Vi gjorde det för något år sedan när vi skulle åka med ledningsgruppen och det kostade något liknande då och det var 2019
Syftet med kostnaden är väl om man vill byta resande, inte om det står Guttorm istället för Guttormsson. Men det kanske är en hopplös fight att ta:mad:
 
Toppen