Senaste nytt

Felstavat namn på flygbiljett

LPC123

Medlem
Syftet med kostnaden är väl om man vill byta resande, inte om det står Guttorm istället för Guttormsson. Men det kanske är en hopplös fight att ta:mad:
Jo jag förstår din tanke och syfte, men den fighten blir nog tuff att vinna tyvärr. Kan hålla med om att det är surt och borde gå att lösa.
 

Rickard_O

Medlem
Vi klagar när det är gråzoner och svårtolkat vad som är rätt och fel, vi klagar när det är tydliga riktlinjer och inga gråzoner när något är rätt och fel.

Blir nyfiken på när vi inte ska gnälla på flygbolagen egentligen :D
 

Hachans

Medlem
Det är just där F*ck off pengarna kommer in i bilden, tillfredställelsen över att kunna hjälpa en förtvivlad pensionär där biljettpriset för honom hade höjts med över 50%, priceless:)......och SAS fick inga extrapengar.

Vadå inga extrapengar? De har sålt biljetter utan att behöva erbjuda servicen. Alla flyg är ju översålda, nu kan SAS erbjuda platsen igen till någon annan som annars hade blivit ombokad till kostnad för SAS.

Jag tror alla är nöjda här, dina föräldrar som får komma iväg, du som fick skriva om dina fuckoff-pengar och SAS som fick tjäna pengar utan att behöva flyga någon någonstans. :)
 

Rickard_O

Medlem
Well, nu har de en ny bokning med Lufthansa i C istället, rätt gött med F*ck off pengar ibland ;)

Det är just där F*ck off pengarna kommer in i bilden, tillfredställelsen över att kunna hjälpa en förtvivlad pensionär där biljettpriset för honom hade höjts med över 50%, priceless:)......och SAS fick inga extrapengar.
Så det hann inte gå mer än 24h eller vad är caset?
Svårt att tro att 1200:- är 50% av två st SAS Plus Pro biljettern ToR iaf.

Ifall det inte hade gått 24h hade ni väl bara kunnat boka av och boka med korrekta namn?

Tror inte SAS ligger sömnlösa pga deras "fuck off pengar" lades på Lufthansa istället
 

Fredde_G

Medlem
Så det hann inte gå mer än 24h eller vad är caset?
Svårt att tro att 1200:- är 50% av två st SAS Plus Pro biljettern ToR iaf.

Ifall det inte hade gått 24h hade ni väl bara kunnat boka av och boka med korrekta namn?

Tror inte SAS ligger sömnlösa pga deras "fuck off pengar" lades på Lufthansa istället
Här handlade det om 2 Go Lite biljetter, vissa har det inte så fett. Vägrar ta emot något från mig, vill klara sig själva.

Summa sumarum….jag nöjd….om sas ligger sömnlösa bekommer mig icke.

Det jag dock avskyr är när man trycker till äldre och svaga.
 

Rickard_O

Medlem
Här handlade det om 2 Go Lite biljetter, vissa har det inte så fett. Vägrar ta emot något från mig, vill klara sig själva.

Summa sumarum….jag nöjd….om sas ligger sömnlösa bekommer mig icke.

Det jag dock avskyr är när man trycker till äldre och svaga.
Du menar att SAS trycker till äldre och svaga för att man följer regelverket?

Hur tänker du att man skulle utforma reseagenternas handbok? En friskrivning för alla som bokar biljetter som är 80+? Eller när tänker du att man ska dra gränsen? För är det något jag kan lova dig är att det kommer inte spela någon roll var du drar gränsen du kommer alltid neka någon en fördel dom känner sig berövade på.
Därav är det bättre att alla står lika inför lagen, en regel är en regel, inga bedömningar som behöver göras och det kan aldrig bli feltolkat.

Du är bara känslosam för det berör just dig i detta fallet, det du kallar "fuck off" pengar är vad vi andra kallar "läropengar".
"Oj, det blev fel, fan det kostade mig 900:- får nog ta och göra det rätt nästa gång"
 
Toppen