Senaste nytt

Felstavat namn på flygbiljett

Fredde_G

Medlem
Du menar att SAS trycker till äldre och svaga för att man följer regelverket?

Hur tänker du att man skulle utforma reseagenternas handbok? En friskrivning för alla som bokar biljetter som är 80+? Eller när tänker du att man ska dra gränsen? För är det något jag kan lova dig är att det kommer inte spela någon roll var du drar gränsen du kommer alltid neka någon en fördel dom känner sig berövade på.
Därav är det bättre att alla står lika inför lagen, en regel är en regel, inga bedömningar som behöver göras och det kan aldrig bli feltolkat.

Du är bara känslosam för det berör just dig i detta fallet, det du kallar "fuck off" pengar är vad vi andra kallar "läropengar".
"Oj, det blev fel, fan det kostade mig 900:- får nog ta och göra det rätt nästa gång"
Vi kommer nog inte längre, trevlig lunch.
 

ante_77

Medlem
Ibland så undrar man…..
Så länge jag reser inom Skandinavien så kan jag nog heta Elvis Presley på mina biljetter.
Däremot så lär jag ju inte få några poäng.
Egentligen borde namnet på biljetten inte spela någon större roll så länge man flyger inom Schengen. Enda problemet är väl att man riskerar att missa en del poäng.
 

Billy1123

Ny medlem
Hej!
Väcker liv i denna tråden, har lite smått panik då jag flyger till Irland ikväll och sett att det kommit med 1 extra bokstav i mitt efternamn. På biljetten står det "Posth" i mitt pass "Post" bör jag vara orolig/betala namnbyte för detta?
 

011430121

Medlem
Hej!
Väcker liv i denna tråden, har lite smått panik då jag flyger till Irland ikväll och sett att det kommit med 1 extra bokstav i mitt efternamn. På biljetten står det "Posth" i mitt pass "Post" bör jag vara orolig/betala namnbyte för detta?
Välkommen till BC
Glöm inte att rapportera hur det gick!
Du behövde väl inte ens visa passet vid avfärd?
Det finns så mycket man skall vara orolig för i värden än ett h, många länders ledare eller de som försöker bli ledare, dessa herrar är jag orolig för och ligger sömlös.
Njut av din vistelse på den gröna ön.
 

Hachans

Medlem
Välkommen till BC
Glöm inte att rapportera hur det gick!
Du behövde väl inte ens visa passet vid avfärd?
Det finns så mycket man skall vara orolig för i värden än ett h, många länders ledare eller de som försöker bli ledare, dessa herrar är jag orolig för och ligger sömlös.
Njut av din vistelse på den gröna ön.

Med tanke på att Irland inte är med i Schengen får jag verkligen hoppas att passet visades flera gånger. :)
 
Toppen