Kimmen00
Medlem
Brukar du be dem maila bekräftelsen och sitta kvar i luren och gå igenom bekräftelsen innan du godkänner att biljetterna ställs ut?
Absolut!
Brukar du be dem maila bekräftelsen och sitta kvar i luren och gå igenom bekräftelsen innan du godkänner att biljetterna ställs ut?
Jag brukar be om bokningsreferensen och slår upp den i t ex MyFlights-appen innan de trycker igenom bokningen. Dessvärre läggs den appen ner vid årsskiftet så då får det bli mail istället.Brukar du be dem maila bekräftelsen och sitta kvar i luren och gå igenom bekräftelsen innan du godkänner att biljetterna ställs ut?
Har du inte bokat med 24 timmars öppet köp? Isåfall är det väl bara att avboka och köpa nya biljetter.Hej!
Jag är minst sagt helgt f....d.....! Jag har gjort en bokning fram och tillbaka till Nya Zealad till mina svärföräldrar i first/business. När jag får biljetten ser jag att agenten gjort fel och skrivit "Mr" framför både herr och fru svärföräldrar. Sedan är det fullständigt omöjigt att få ordning på detta. Man försöker i Sveg att släppa platserna och ta dem igen men de dyker inte upp.
Jag tycker detta är amatörmässigt att inte kontrollera att kön och namn blir korrekt när man bokar.
Hur hade ni agerat i denna situation?
Förmodligen en star alliance-award, så det är ju inte säkert att platserna kommer tillbaka.Har du inte bokat med 24 timmars öppet köp? Isåfall är det väl bara att avboka och köpa nya biljetter.
Är detta verkligen sant? Det är väl bara för den svärförälder med typiska kvinnliga könsattribut att säga att hen inte känner sig som en kvinna utan vill hellre identifiera sig som hen. Nu fanns inte det alternativet utan det fick bli han istället. Blir det problem så skickar man diskrimineringsombudsmannen på dom.Jo enligt SAS vägrar Air China och Air New Zealand att checka in passagerare med "fel kön".
Det kanske fungerar i Sverige men ute i världen skulle jag inte förlita mig på det.Är detta verkligen sant? Det är väl bara för den svärförälder med typiska kvinnliga könsattribut att säga att hen inte känner sig som en kvinna utan vill hellre identifiera sig som hen. Nu fanns inte det alternativet utan det fick bli han istället. Blir det problem så skickar man diskrimineringsombudsmannen på dom.
Jag glömde nog enDet kanske fungerar i Sverige men ute i världen skulle jag inte förlita mig på det.
Jag glömde nog en...
Vi har det så bra i vårt lilla land att vi ägnar vår tid till att bygga regnbågsomklädningsrum och diskutera ett juridiskt tredje kön (även andra länder gör i och för sig det).