Senaste nytt

Fel titel på en passagerare

Lite osäker men vill minnas att det var LH. Det kan vara så att de gjorde en ny bokning men då skulle jag inte behövt betala 150:-. Kan dock har blivit lurad, vore inte första gången....................
Jag försökte namnändra en felstavad Lufthansabiljett bokad via Tallinn, men det var tvärnej. Det var förvisso bara en bokstav fel i namnet så det gick bra att flyga ändå.

Här får man passa sig. Jag brukar roa mig med att ge mig själv roliga titlar på typ Lufthansa. Herr doktor ingenjör osv...

Förvisso är en del av de titlarna könsneutrala vilket skulle eliminera grundproblemet i detta fall, om det bokats in med en "lustig" titel. Annars går det alltid att spela "jag identifierar mig som"-kortet...

• Gilla
Reactions: Gus
Brukar du be dem maila bekräftelsen och sitta kvar i luren och gå igenom bekräftelsen innan du godkänner att biljetterna ställs ut?

Jo faktiskt. Här händer mycket roligt och inte bara med prefix. Så det är allt bäst att ta den tiden för en egen kontroll.

Fru Valley hade äran att åka som Dr Frau Valley när vi var iväg senast. Men där måste jag ha sluntit på tangenterna vid Lufthansabokningen.
Och hos en kryssningaktör har jag blivit inlagd som Sir Valley :). Där var jag oskyldig. Och vem vet. Kanske får man nytta av en Sir-titel där någongång :rolleyes:

Tänkte bara uppdatera hur det hela slutade: eftersom mina svärföräldrar är glada pensionärer stannar de gärna några dagar till på Nya Zealand tills dess det fanns lediga platser (4 dagar till) . Pga. missförstånd avseende kön fick jag igenom 48 timmars stopp i Singapore och Sydney i samma Amex 2-4-1. Det ska ju egentligen inte vara möjligt men SAS ville "gottgöra" missförståndet. Alla glada till slut!

Vore det inte lite ironiskt om svärmor passade på att genomgå ett spontant könsbyte under de extra dagarna ;) Den äldre generationen är ju inte så pryd som vi yngre tror...

Skämt åsido, skönt att det löste sig. :)

Toppen