Jisses, telex!Man har ju rätt, enligt EU-forordningen, att få ett fax eller telex skickat i samband med förseningen.
"Nät" är väl att ta i, men i etern lever Telex vidare. Både till sjöss och i luften.Jisses, telex!Senast jag såg en installerad telexmaskin var för c:a 25 år sedan, på en liten importfirma som en kompis pappa drev, och jag minns att jag redan då gapskrattade och undrade varför den inte skänkts till Tekniska museet.
Finns det ens ett fungerande telex-nät kvar?
BA har om möjligt sämre IT än SAS är någonting jag hävdat länge, och det verkar gälla fortfarande.
Nej, bästa sättet är att ringa BA, de kommer att ge dig en e-postadress dit du skall skicka bokningen och kopia på boardingkort.Jag saknar avios men jag har aldrig faxat i mitt liv så ingen aning om hur man gör. Finns det inget annat sett? Får upp att jag ska skicka listan till min lokala customer service men får bara upp telefonnummer.
Det beror på. De senaste gångerna jag skickat in boardingkort och bokningsbekräftelse så har jag haft TP och Avioser på kontot dagen efter.Hej,
Hur länge brukar det ta för att ett efterregistrerat partnerflyg syns på kontot? Jag gjorde min efterregistrering i mitten av januari (detta nådens år 2024) för 2 st Aer Lingus flyg (LHR-ORK och ORK-AMS) och ännu fattas mina Avios. Det har kommit några email, varav 3 st med 1 veckas mellanrum (1, 8 och 15 mars) med detta meddelande
” We're really sorry you're still waiting for a response from us. We know it's been a long time since you contacted us and this isn't the service you should expect.
Rest assured we've not forgotten your case. Our Customer Relations team are working extremely hard to respond to you as soon as possible. Thank you for your continued patience.”
men efter senaste emailet är det ”radio silence”. Det tycks ännu finnas i deras system för då jag kollar kommer detta meddelande.
“ We’ve received your case and it’s currently in the queue. We’ll look at it as soon as we can.”