Senaste nytt

Fax enda sättet att efterregistrera Avios för partnerflyg till BA Executive club

sweflyer

Medlem
Jag gjorde en flygning i Aer Lingus europeiska premiumklass Aer Space innan jul. Jag skulle vilja kreditera poängen till mitt BAEC-konto.

När jag försöker göra det på webben kommer jag bara till ett formulär som skall faxas in
British Airways - Login

Längs ner i formuläret står "FAX THIS FORM WITH YOUR TICKETS AND BOARDING PASSES TO YOUR LOCAL SERVICE CENTRE"

Det finns dock inget faxnummer till svenska BAEC på deras hemsida
British Airways - Login

Oavsett känns det som att det måste finnas ett enklare sätt än att faxa. Det är inte 1982 o_O

Någon annan som haft ett liknande problem, och finns det någon väg runt det?
 

Senator

Moderator
Ja den här frågan har varit uppe flera gånger. Det finns en emailadress som BAEC ger ut för denna typ av ärenden.

Jag minns inte på rak arm men skall leta fram den annars ring Executive Club så får du den.
 

AABack2ARN

Medlem
Känns som ett bra exempel på Moment 22 ;)

AAdvantage krävde länge (cirka 2015?) att man faxade men nu finns det visst en mailadress dit kopior på boardingkortet kan skickas. Har dock inte behövt använda det. Men man kan ju hoppas att BA har något liknande...
 

sweflyer

Medlem
Ja den här frågan har varit uppe flera gånger. Det finns en emailadress som BAEC ger ut för denna typ av ärenden.

Jag minns inte på rak arm men skall leta fram den annars ring Executive Club så får du den.
Om du har e-postadressen vore det guld värt för mig. Har försökt ringa BA ett 10-tal gånger men kommer helt enkelt inte fram. Blir borkopplad efter några minuters kö.
 

sweflyer

Medlem
Ja den här frågan har varit uppe flera gånger. Det finns en emailadress som BAEC ger ut för denna typ av ärenden.

Jag minns inte på rak arm men skall leta fram den annars ring Executive Club så får du den.
Om du har e-postadressen vore det guld värt för mig. Har försökt ringa BA ett 10-tal gånger men kommer helt enkelt inte fram. Blir borkopplad efter några minuters kö.
 

kristerj

Medlem
Om du inte har pratat med BAEC innan, så tas troligen inte dokumenten emot på e-postadressen. När jag mejlade in dokument, så fick jag till svar att det inte fanns något ärende knutet till dokumenten. Dags för BA att lämna 1990-talet?
 

Homer

Medlem
Det går att skicka fax via internet, t.ex. skicka e-post med bilaga till en e-postadress sen faxas bilagan till valfritt faxnummernummer.
Finns tjänster som är gratis eller erbjuder gratis provperiod, kommer inte ihåg några namn för det är flera år sedan jag använde sådant.
 
  • Gilla
Reactions: hco

NotRyan

Medlem
Om du inte har pratat med BAEC innan, så tas troligen inte dokumenten emot på e-postadressen. När jag mejlade in dokument, så fick jag till svar att det inte fanns något ärende knutet till dokumenten. Dags för BA att lämna 1990-talet?


Det går att skicka fax via internet, t.ex. skicka e-post med bilaga till en e-postadress sen faxas bilagan till valfritt faxnummernummer.
Finns tjänster som är gratis eller erbjuder gratis provperiod, kommer inte ihåg några namn för det är flera år sedan jag använde sådant.

BA har om möjligt sämre IT än SAS är någonting jag hävdat länge, och det verkar gälla fortfarande.
 
Toppen