Senaste nytt

Fax enda sättet att efterregistrera Avios för partnerflyg till BA Executive club

Tomas E

Medlem
Man har ju rätt, enligt EU-forordningen, att få ett fax eller telex skickat i samband med förseningen.
Jisses, telex! :D Senast jag såg en installerad telexmaskin var för c:a 25 år sedan, på en liten importfirma som en kompis pappa drev, och jag minns att jag redan då gapskrattade och undrade varför den inte skänkts till Tekniska museet. :p Finns det ens ett fungerande telex-nät kvar?
 

fcx

Medlem
Jisses, telex! :D Senast jag såg en installerad telexmaskin var för c:a 25 år sedan, på en liten importfirma som en kompis pappa drev, och jag minns att jag redan då gapskrattade och undrade varför den inte skänkts till Tekniska museet. :p Finns det ens ett fungerande telex-nät kvar?
"Nät" är väl att ta i, men i etern lever Telex vidare. Både till sjöss och i luften.
 

Homer

Medlem
BA har om möjligt sämre IT än SAS är någonting jag hävdat länge, och det verkar gälla fortfarande.


Näää, jag håller inte alls med, i det här fallet fungerar ju lösningarna precis som det är tänkt.
Att många uppfattar dem som negativa har ju andra orsaker.
BA har inte gjort några förändringar sedan urminnes tider, SAS däremot har däremot lagt ner resurser
på att skapa något som de flesta betraktar som galenskap.
Helt i linje med mycket annat som SAS lagt ned pengar på : fingeravtryckscanner, smartpass, freshbite, matkub osv.
 

sweflyer

Medlem
Efter nästan ett halvår har jag fått svar och poängen har krediterats. Hyfsat mycket Avios för en europaflygning då det var business, så värt det utifrån det. Annars får man väl se det som ett litet äventyr att faxa till BA :)
Avios.jpg
 
  • Gilla
Reactions: hco

Davvelavve

Medlem
Jag saknar avios men jag har aldrig faxat i mitt liv så ingen aning om hur man gör. Finns det inget annat sett? Får upp att jag ska skicka listan till min lokala customer service men får bara upp telefonnummer.
 

NotRyan

Medlem
Jag saknar avios men jag har aldrig faxat i mitt liv så ingen aning om hur man gör. Finns det inget annat sett? Får upp att jag ska skicka listan till min lokala customer service men får bara upp telefonnummer.
Nej, bästa sättet är att ringa BA, de kommer att ge dig en e-postadress dit du skall skicka bokningen och kopia på boardingkort.
 

JAK

Medlem
Hej,

Hur länge brukar det ta för att ett efterregistrerat partnerflyg syns på kontot? Jag gjorde min efterregistrering i mitten av januari (detta nådens år 2024) för 2 st Aer Lingus flyg (LHR-ORK och ORK-AMS) och ännu fattas mina Avios. Det har kommit några email, varav 3 st med 1 veckas mellanrum (1, 8 och 15 mars) med detta meddelande
” We're really sorry you're still waiting for a response from us. We know it's been a long time since you contacted us and this isn't the service you should expect.
Rest assured we've not forgotten your case. Our Customer Relations team are working extremely hard to respond to you as soon as possible. Thank you for your continued patience.”

men efter senaste emailet är det ”radio silence”. Det tycks ännu finnas i deras system för då jag kollar kommer detta meddelande.

“ We’ve received your case and it’s currently in the queue. We’ll look at it as soon as we can.”
 

NotRyan

Medlem
Hej,

Hur länge brukar det ta för att ett efterregistrerat partnerflyg syns på kontot? Jag gjorde min efterregistrering i mitten av januari (detta nådens år 2024) för 2 st Aer Lingus flyg (LHR-ORK och ORK-AMS) och ännu fattas mina Avios. Det har kommit några email, varav 3 st med 1 veckas mellanrum (1, 8 och 15 mars) med detta meddelande
” We're really sorry you're still waiting for a response from us. We know it's been a long time since you contacted us and this isn't the service you should expect.
Rest assured we've not forgotten your case. Our Customer Relations team are working extremely hard to respond to you as soon as possible. Thank you for your continued patience.”

men efter senaste emailet är det ”radio silence”. Det tycks ännu finnas i deras system för då jag kollar kommer detta meddelande.

“ We’ve received your case and it’s currently in the queue. We’ll look at it as soon as we can.”
Det beror på. De senaste gångerna jag skickat in boardingkort och bokningsbekräftelse så har jag haft TP och Avioser på kontot dagen efter.
 
Toppen