Senaste nytt

Fasttrack till Guld på Hilton (4 stays eller 9 nätter)

Jo den delen har jag snappat upp, det jag undrade var mer ifall du vid check in behövde uppge ditt medlemsnummer då du reggat för HH senare än vad du bokat vistelsen ? Eller har jag missförstått dig ?

Att uppge medlemsnumret och få det inlagt är väl knappast särskilt udda. Annars skall det gå att retroaktivt registrera en vistelse upp till 30 dagar, men det är ju också en chanstagning. Så jag hade sett till att de hade mitt HH-nummer vid incheckning.

Mina vänner,

Nu uppmärksammade jag följande på mitt Hhonors konto "Reach Silver this year with 3 more stays or 0 more nights."

0 nights, vad innebär detta? Att de bara har stavat fel och missat skriva 10 nights (Mao att siffran ett saknas)?

Last edited:
Mina vänner,

Nu uppmärksammade jag följande på mitt Hhonors konto "Reach Silver this year with 3 more stays or 0 more nights."

0 nights, vad innebär detta? Att de bara har stavat fel och missat skriva 10 nights (Mao att siffran ett saknas)?

Förmodligen för att erbjudandet du är inne i är baserat på 4 stays och inget annat, och att nätterna därför inte spelar någon roll.

Förmodligen för att erbjudandet du är inne i är baserat på 4 stays och inget annat, och att nätterna därför inte spelar någon roll.

Står så på min sida också men erbjudandet var ju för 4 stays - gold status ? Inte silver som sidan visar.. :(

Plus att erbjudandet var för just "4 stays or 9 nights" därav skiljer det sig från tidigare rapporter där det inte stått något alls varpå man blivit guld efter 4 stays. Men jag kanske oroar mig i onödan.

...Räcker det med att man (fysiskt) checkar in för att få en stay om allt är pre paid ? Eller måste man fysiskt checka ut också?

...Räcker det med att man (fysiskt) checkar in för att få en stay om allt är pre paid ? Eller måste man fysiskt checka ut också?

Det råder lite delade meningar om det. Det ryktas på flyertalk att vissa inte fått varken nätter eller stays när de checkat in och sedan direkt åkt hem. Så det kan vara smart att åka upp till rummet och iaf dra bort täcket från sängen eller något sådant. Faktisk fysisk utcheckning ska sedan inte behövas.

Nu är två stays bokade på Hilton Slussen på alla hjärtans dag och 2yr anniversary i mars + en i london om 2 veckor, lite svårt att se var jag ska klämma in den sista men hoppas på att jag kan lösa det med firmakortet på något sätt! Hoppas verkligen min incheckning i london räknas då jag inte kommer sova där då annat (betydligt trevligare) hotell är bokat för resan.. :) dock kul med bra priser tack vare vinterrean Hilton har nu, frukost åt folket! #soexcited #HHG

Hej,

Ni som följt tråden känner säkert igen mina tidigare inlägg. Ni som inte känner igen mina tidigare inlägg, här kommer en kort historik:

Jag hade ett befintligt Hhonors konto (skapades 2012 i samband med "Australien tricket"), men nu är jag Blue. Jag signade upp både mig och tjejen (jag skapade ett konto till tjejen) vid samma tillfälle till en "fast track" kampanj för att bli guld på Hhonors efter 4 stays. Det var bara tjejens konto som blev Silver och fick ta del av kampanjen, jag stannade kvar på Blue.

Jag har nu blivit Silver och får ta del av kampanjen gällande "Fast Track" till guld. Detta gjorde jag genom att jag skapade ett nytt konto till mig själv och registrerade mitt "nya konto" på följande länk:
Hilton HHonors Instant Silver + Gold Fast Track 4 Stays Within 90-Days (Updated) | LoyaltyLobby

Därefter förde jag över mina poäng och stays från mitt "tidigare kontot" till det "nya kontot", denna process tog 5-6 arbetsdagar.

Nu återstår 3 stays innan guld och jag ska boka in ytterligare 3 stays kommande dagar.

Väl mött!

Toppen