Senaste nytt

Fasttrack till Guld på Hilton (4 stays eller 9 nätter)

Jag har EN enda gång fått en uppgradering till en svit på runt 100 stays som HHG/HHD. Så ha inte för höga förväntningar. Som HH Gold har du INTE tillgång till lounge om du inte blir uppgraderad till ett executive rum. Det är en av de få saker som skiljer HHD från HHG. Fri WiFi får du dock.

Fick som väntat ingen uppgradering av rum. Dock fick jag både frukost trots rumspriset var exklusive OCH lounge Access!

Yet another Hilton fail. (Inget illa ment mot dig!) Det är rätt illa imho att man ger bort en massa förmåner till mellannivån men suger stenhårt på högsta nivån.

Hej alla!

Min första post här och har svårt att förstå en sak.. Följande står på promo-sidan med CW:
"As a Carlson Wagonlit Travel traveler, you deserve a shortcut to Hilton HHonors™ Gold status. To go gold, just register and complete four stays in the next 90 days.* And with your new status, you'll have even more to look forward to like"

Jag är ingen Carlson Wagonlit Travel traveler, blir jag det per automatik när jag tryckt "Enroll now" via den länken ? Vad innebär det förutom att jag får möjlighet till HHG fast track? Är väldigt ny med detta så förklara som ni förklarar för ett spädbarn :p För att vara tydlig är detta länken jag pratar om, ingen annan länk har varit aktiv som jag klickat på förutom AMEX-länken, men jag har inget sådant kort.

En CWT är en kund till Carlson Wagonlit. Om du inte är kund till dem och har fått länken av CW så har du inte rätt att använda den.

Är du verkligen säker på att du inte har CW som resebyrå..?

Haha.. Som sagt, färsking här !
Har inte fått länken, utan den har blivit postad här. Du har besvarat min fråga ändå för jag antog att det måste finnas en motprestation utöver de 4 stay'sen som krävs, dvs ett Carlson Wagonlit Traveler medlemskap, vilket jag absolut inte har.
Då är nästa fråga: finns det något annat sätt för en dödlig att få tillgång till liknande erbjudande ?
Ska mellan feb/april göra ca. 5 nätter (ska hoppa runt lite så jag får 4 stays) på hotell och ville därför passa på att nå HHG.

Last edited:
Haha.. Som sagt, färsking här !
Har inte fått länken, utan den har blivit postad här. Du har besvarat min fråga ändå för jag antog att det måste finnas en motprestation utöver de 4 stay'sen som krävs, dvs ett Carlson Wagonlit Traveler medlemskap, vilket jag absolut inte har.
Då är nästa fråga: finns det något annat sätt för en dödlig att få tillgång till liknande erbjudande ?
Ska mellan feb/april göra ca. 5 nätter (ska hoppa runt lite så jag får 4 stays) på hotell och ville därför passa på att nå HHG.

Bara att hoppa på och hoppas att det går vägen. Det verkar ha funkat för 100% här inne vad jag vet.

Toppen