Senaste nytt

Fast Track flyttar på GOT Landvetter

Det är tydligen på prov till 6 oktober.
Källa Swedavia intranät : https://www.swedavia.net/airport/la...or/fast-track-flyttar-for-okad-kapacitet.aspx

"Allmänt: Fast track flyttar för ökad kapacitet​

2024-07-01 - 2024-10-06​

För att förbättra resenärsupplevelsen genom att öka kapaciteten för alla våra resenärer kommer Fast Track att flyttas till Säkerhetskontroll B (Norra säkerhetskontrollen).

När: 1 juli till 6 oktober 2024

Vad: Säkerhetskontroll B kommer under ovan period att användas exklusivt för Fast Track-resenärer. Det innebär att nuvarande ingången för Fast Track kommer att stängas under denna period och samtliga säkerhetslinor i Säkerhetskontroll A kommer att vara tillgängliga för resenärer utan Fast Track.

Mål: Denna förändring är en av våra ambitioner att förbättra flygplatsens effektivitet och kundnöjdhet. Genom att separera flödena för Fast Track-resenärer och övriga resenärer, strävar vi efter att minska väntetider. Resenärerna får på så sätt en exklusivare, smidigare och snabbare passage.

Efter den 6 oktober kommer vi att genomföra en utvärdering av denna period för att avgöra framtida hanteringsstrategier. Tack på förhand för er förståelse och samarbete under denna tid."
Vinnarna blir med andra ord de passagerare som inte har Fast Track :D.

Har nu testat nya fasttracken efter att igår initialt reagerat med ilska (förändring, usch) när jag läste nyheten. Funderade på att ta vanliga securityn för att ha närmre till min ägg och bacon toast lounge to go men valde nya istället.

Svinbra ju! Ensam passagerare i kontrollen, mycket mysigare att skoja runt med dom anställda och det gör det faktiskt lite mer personligt att resa. Att det är lite längre att gå till loungen är nog bara bra för oss som reser mycket då den bittra sanningen är att många av oss är lite småtjocka.

Har nu testat nya fasttracken efter att igår initialt reagerat med ilska (förändring, usch) när jag läste nyheten. Funderade på att ta vanliga securityn för att ha närmre till min ägg och bacon toast lounge to go men valde nya istället.

Svinbra ju! Ensam passagerare i kontrollen, mycket mysigare att skoja runt med dom anställda och det gör det faktiskt lite mer personligt att resa. Att det är lite längre att gå till loungen är nog bara bra för oss som reser mycket då den bittra sanningen är att många av oss är lite småtjocka.

Småtjock?

Prata för dig själv, här görs inget halvdant! Hahaha

Tänkte flyga från Landvetter ikväll och testa ny FT.
Hur långt är det sedan att gå till Menzies lounge som BA använder?
3-5 minuters promenad i normal takt.
Ungefär lika lång tid från incheckningsdiskarna till nya fastracken.

Du kan trösta dig med att The Lounge ligger i rätt riktning för utpasseringen från Schengen så du slipper gå tillbaka.

EDIT: semi-OT oväder på väg in, dock oklart hur detta påverkar trafiken på GOT; https://www.smhi.se/vader/varningar-och-meddelanden/varningar-och-meddelanden/varningar

Last edited:
3-5 minuters promenad i normal takt.
Ungefär lika lång tid från incheckningsdiskarna till nya fastracken.

Du kan trösta dig med att The Lounge ligger i rätt riktning för utpasseringen från Schengen så du slipper gå tillbaka.

EDIT: semi-OT oväder på väg in, dock oklart hur detta påverkar trafiken på GOT; https://www.smhi.se/vader/varningar-och-meddelanden/varningar-och-meddelanden/varningar

5 minuter? Det tar ju inte ens så lång tid om man kryper?

Att ha fast track på sitt amex tappade sitt värde tycker jag med den här ändringen.

Istället för att ta rulltrappan bredvid baggage drop så är de rätt lång promenad, för att sedan gå tillbaka samma sträcka för att hämta sin lounge to go.
Måste vara ganska lång kö i vanliga kontrollen för att de ska vara värt

Att ha fast track på sitt amex tappade sitt värde tycker jag med den här ändringen.

Istället för att ta rulltrappan bredvid baggage drop så är de rätt lång promenad, för att sedan gå tillbaka samma sträcka för att hämta sin lounge to go.
Måste vara ganska lång kö i vanliga kontrollen för att de ska vara värt

Märker att folk verkar ha helt annan definition av lång promenad än jag har

Toppen