Mer eller mindre gör andra flygbolag också så, så vad negativ intryck kan göra sämre affär för Lufthansa när andra alternativ är lika dåliga i den punkten?Tror nog att Lufthansa kör med sina metoder där man väljer att gå till rättegång för att avskräcka kunder från att söka ersättning. Kanske billigare i längden, men det skapar inget bra intryck av flygbolaget.
Men att då framstå som bättre än andra bolag ger väl ett positivt intryck.Mer eller mindre gör andra flygbolag också så, så vad negativ intryck kan göra sämre affär för Lufthansa när andra alternativ är lika dåliga i den punkten?
Det är just det som är min poäng.Men att då framstå som bättre än andra bolag ger väl ett positivt intryck.
Jag återkommer då hellre till en "leverantör" som bemödar sig om att göra rätt för sig och kanske kan kompromissa fram en för alla parter acceptabel lösning än en leverantör som till sista kronan alltid tar strid i rätten. Eller rättare sagt, den senare "leverantören" gör inga fler affärer med mig.
Ja har du rätt är det en tråkig utveckling. Jag är för dåligt insatt för att ha någon åsikt om du har rätt, men det är lite märkligt om just flygbolag ska vara så urusla på att följa "spelreglerna". I andra branscher finns det ju faktiskt aktörer som sköter sig.Det är just det som är min poäng.
När du börjar att undvika de flygbolagen som inte sköter sig bra vid klagomål, snart har du inget flygbolag att välja.
Ja har du rätt är det en tråkig utveckling. Jag är för dåligt insatt för att ha någon åsikt om du har rätt, men det är lite märkligt om just flygbolag ska vara så urusla på att följa "spelreglerna". I andra branscher finns det ju faktiskt aktörer som sköter sig.
Å andra sidan finns det väl få branscher som ägnar sig åt t ex systematisk överbokning som en del i affärsmodellen. Reglerna finns för att det ska vara kännbart att göra just så.