Läser man Artikeln från Expressen så står det att det var is på landningsbanan och 10 knops vindar.
Att då säga att andra plan av liknande modell kan landa med 20 knops sidvindar tycker jag personligen är irrelevant, det faktum att det är is på landningsbanan är väl något man också måste ta hänsyn till?
I övrigt blir man inte förvånad över innehållet i artikeln
"Men när de satt och väntade på planet som skulle ta familjen från Göteborg till Johannesburg kom beskedet: Planet är inställt."
Nytt för mig att Lufthansa flyger från Göteborg till Johannesburg med samma plan.
Det har varit ganska många fall där det har skett. Bland annat förra året med snubben som bokade First biljetter till Brasilien som Lufthansa fick för sig att avboka, eller Rangoon biljetterna där rättekostnaderna översteg värdet av biljetterna flera gånger om.Är det vanligt att Lufthansa drar på sig stora rättegångskostnader för att bevisa någon poäng?
Har du något exempel på detta?
Varför då? Ibland kanske man tycker att det kostar mer än det smakar att få rätt. Om man vinner X kronor i en domstol men långsiktigt förlorar 10 X på grund av dålig publicitet och minskade intäkter, är det då självklart att gå till domstol?Det är väl självklart att alla seriösa företag går till domstol för att få rätt när de anser sig ha rätt?
Varför då? Ibland kanske man tycker att det kostar mer än det smakar att få rätt. Om man vinner X kronor i en domstol men långsiktigt förlorar 10 X på grund av dålig publicitet och minskade intäkter, är det då självklart att gå till domstol?
Det är väl självklart att alla seriösa företag går till domstol för att få rätt när de anser sig ha rätt?
De hade bedömt åt andra hållet kanske?Varför då? Ibland kanske man tycker att det kostar mer än det smakar att få rätt. Om man vinner X kronor i en domstol men långsiktigt förlorar 10 X på grund av dålig publicitet och minskade intäkter, är det då självklart att gå till domstol?