Senaste nytt

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Kanske borde man låsa toaletten och bara ge nyckel till de som bokat Plus? (Obs, ironi, förtydligar för säkerhets skull....)

Ärligt talat.
Det handlar om människor med mänskliga behov. Jag hatar att gå på muggen i luften, det är verkligen en nödlösning, men trots allt händer det ibland att även jag måste, även på en inrikes flight. Oftast är det ingen kö, men om det skulle vara så;
- Hur fasan ska jag stå för att inte baken ska synas för de känsliga medpassagerarna?

Det är väl bara att snurra ett halvt varv... :) fast de som upprörs av en bak blir kanske lika irriterade av den alternativa kroppsdel de får se i det läget.

- Hur fasan ska jag stå för att inte baken ska synas för de känsliga medpassagerarna?

Kutymboken och tant Ribbing säger att ansiktet skall vara vänt mot i detta fall medpassageraren, alternativt gästen vid grannbordet. Som sagt har ju den sidan också sina nackdelar. Likaväl, en sliten, otvättat polyestertaxibyxbak är inte att leka med det heller!

Har sökt, men finner ingen uppgift.

Ska boka SAS Plus ARN - MLA, byte i FRA till LH.

Vad blir det för klass på LH?

Åker SAS Plus ARN-MUC-BLQ med LH bokat via sas.se

ARN - MUC klass S
MUC - BLQ klass Z

Placerades i främre delen 3F och 4D, kunde dock ej välja själv.

Har återvänt efter en resa ner ARN-AGP-ARN. Visserligen reste jag inte i Plus men fick ändå en inblick i nya konceptet.
3 stycken i Plus på nedvägen (halv rad), 4-5 rader på hemvägen.

Åt ingen mat på nedresan, på hemvägen hade de inte wrap och salladen var pasta med rostbiff. Smakade så där och serverades i låda a'la gamla Eco Extra. Min flickvän som är glutenintolerant kunde dock konstatera att nya konceptet är ett stort steg tillbaka, nu finns endast en frö och chokladbar som är utan gluten, mot tidigare riktig mat på menyn.

Förstår inte alls SK i denna fråga. Det är klart att man måste satsa på att ha superläcker mat om man vill sälja i GO samt få folk att betala extra för PLUS.

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Det enda jag kan säga är...köp med mat. Go/Plus utbudet är så klent och verkar inte ändras alls ännu?.

Det enda jag kan säga är...köp med mat. Go/Plus utbudet är så klent och verkar inte ändras alls ännu?.

Lite annorlunda mackor har det varit...

Första svängen fick jag en torr kycklingsmörgås, senare har det varit en supergod kycklingsmörgås med någon ceasar-dressing och något annat tillbehör, smörgås med brie-ost. I går var det en med Kalkon och en med Feta-ost. Sedan förstås godare muffins än dom haft tidigare... Fast dom kunde ta in några fler produkter också... Samt ta tillbaka NF när dom lika håller på....

Mvh
/NotRyan

Nu har jag gått igenom hela tråden...

Ni måste skoja med mig....

Är det verkligen så att jag på en resa till Madrid, Aten eller Tel Aviv i SAS Plus ska hålla tillgodo med sorimentet som finns i prislistan i stolsryggen framför?

Får jag ingen varm mat, dvs en meny med förrätt, varmrätt och dessert?

Toppen