Senaste nytt

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Åkte från Malta i söndags 21/7 i SAS Plus. Då ropades det faktiskt ut i högtalarna att kön till toaletten längst fram skulle börja bakom rad 5.
Det efterföljdes till 90% iallafall vad jag såg.

Kimpe: Jag hörde liknande från LIN häromdagen men såg dålig åtföljning. Det var t.o.m. med folk som var och ryckte i den fördragna galleygardinen när de höll på och göra iordning vagnarna.

Förtydligande information om SAS Go & SAS Plus

Själv tycker jag hela nya konceptet bara visar SAS inte nämnvärt längre satsar på premiumresenärer med det nya konceptet...utan mest vill få resenärer från Norwegian/Ryan...försöker numer undvika SK till förmån för LH group...

Ett problem jag upplever med SAS nya koncept är - STJÄRTAR I ANSIKTET!

Sedan Business class kabinen inte längre finns, devidern är borttagen så är ju faktiskt plats 1D (som jag brukar sitta på) lite av en "skitplats". Långa toaköer med folk som ställer sig bredvid just 1D med röven uppstickandes i mitt ansikte. Visst kan rumpor vara fina men då sitter de oftast på motsatta könet och är av någorlunda fin storlek.

SAS, jag önskar att ni löser problemet på något smart sätt? Själv har jag inget förslag tyvärr annat än att låta kön börja bakom de passagerare som betalar mest för Er service. Eller finns det en baktanke med detta?
Värst är detta på 737-600/700 maskinerna.

Är inbokad på 1D till AGP & funderar nu på att byta... Problemet är bara om man får 2 personer brevid sig som måste resa sig varje gång man behöver gå ut, men att vara jobbig medpassagerare kanske trumfar rumpor i ansiktet. ;)

Skulle snarare uppmana folk att gå på dass innan de flyger. Jag är alltid lika förvånad över hur det kan bli kö till toaletten på ARN-CPH/OSL och v.v.

Kanske de som tog många förfriskningar i loungen/baren?

Eller stoppat i sig några av Dr.Miles tabletter :p
laxative_candies_verge_super_wide.jpg

Skulle snarare uppmana folk att gå på dass innan de flyger. Jag är alltid lika förvånad över hur det kan bli kö till toaletten på ARN-CPH/OSL och v.v.

Kanske borde man låsa toaletten och bara ge nyckel till de som bokat Plus? (Obs, ironi, förtydligar för säkerhets skull....)

Ärligt talat.
Det handlar om människor med mänskliga behov. Jag hatar att gå på muggen i luften, det är verkligen en nödlösning, men trots allt händer det ibland att även jag måste, även på en inrikes flight. Oftast är det ingen kö, men om det skulle vara så;
- Hur fasan ska jag stå för att inte baken ska synas för de känsliga medpassagerarna?

Toppen