Provade chatta med SAS och fick då till svars att frukost är den enda måltiden som kommer att ingå för PLUS på inrikesresor i SE/NO/DK. Så läser jag inte tabellen. Någon som kan bringa klarhet i den frågan?
Enligt tabellen så står det ju ganska klart och tydligt att frukost serveras gratis innan klockan 09.00 på inrikesflighter... Jag antar att personen du chattade med tänkte fel.
http://www.sas.se/SAS-Global/sas-go-plus/norden-europa/
Edit: Sorry, läste ditt inlägg igen. Förstår nu vad du menar. Svaret på din fråga nu är ju samma, finns ingen stjärna på måltider, så och under PLUS står det "Mat & dryck ombord ingår", så då ska det ingå?
Hinner med ?
När min mamma jobbade på SAS för en massa år sedan och i början av karriären bjöd man på Mat/vin/champagne i Första Klass och i Turistklass på mat dryck och kaffe, följt av Taxfreevagnen för samtliga ombord. Detta var 1969 och flygtypen var Caravelle mellan bla GOT-CPH som då hade en flygtid på 30 min...
Då var dom 4 C/A på knappt 100 pax så jo det hinns nog med![]()
Service onboard within Europe
SAS Go customers will be offered to buy breakfast on the morning flights, before 0900.
On domestic flights in DK, FI, NO and SE, breakfast will be served free of charge.
From 0900 the customers can buy food and drinks from “Our Café”.
Hur tänkte de nu? ARN-MMX gratis fruskot. ARN-CPH betalfrukost? ARN-CPH är enklaste resvägen om jag ska till just Malmö eller Lund ju. Fler avgångar, tåget är mycket enklare än buss/taxi från MMX, samma pris. Inte riktigt tänkt klart där va?