Senaste nytt

Förslag routing Japan

Låter lovande, läst mycket bra om EVA. Även om smidigare routing blir möjlig så hoppas jag iaf kunna motivera att behålla antigen dit/hemresa med dom :) Ja nu när det ändå blir en övernattning så är det ändå bra att det blev så långt, Din Tai Fung har jag sett andra rekommendera också så ska försöka få till det.
Bara så ni vet, DTF vid Taipei 101 brukar ha kö, men iom att ni åker i mars är det nog lugnare. Deras syster-restaurang vid Dongmen brukar ha det bättre för drop-in. Jag tycker DTF funkar om ni vill prova många olika grejer, men bäst soup dumplings tycker jag dessa två hade bättre (Hangzhou Xiao long bao och Shengyuan Xiao long bao).

Alla dessa (2 DTFs + mina förslag) ligger på röda linjen!
1683310574949.png
 

Emil123

Medlem
Väntar på biljettering så är inte helt klart ännu men liten update:
Satt och letade alternativa resvägar, gjort det varje dag men främst TPE-KIX, KIX-TPE. Har massa alerts igång också men svårt täcka alla datum/rutter. Fick för mig att kika även på direktflyg till NRT/HND. Såg då 2 platser LHR-HND i first(!) 26 Mars, nästan för bra för att vara sant. Ringde in direkt, antog SAS inte skulle se tillgänglighet men de kunde se båda. Får bli Taipei någon annan gång.

Agenten kunde bara se 2 anslutningar GOT-LHR i biz även fast det fanns massvis på *A-sökmotorn. Så tog bara en av dom och hoppas kunna fixa till det senare, vi har just nu 9h på LHR.

Så nu blir det:

26 Mars
GOT-BRU A319 Business
BRU-LHR A320-100/200 Business
LHR-HND 777-300ER First

Det var även inga problem att lägga till infant i efterhand, var lite (se väldigt) orolig att det skulle strula.
 
Väntar på biljettering så är inte helt klart ännu men liten update:
Satt och letade alternativa resvägar, gjort det varje dag men främst TPE-KIX, KIX-TPE. Har massa alerts igång också men svårt täcka alla datum/rutter. Fick för mig att kika även på direktflyg till NRT/HND. Såg då 2 platser LHR-HND i first(!) 26 Mars, nästan för bra för att vara sant. Ringde in direkt, antog SAS inte skulle se tillgänglighet men de kunde se båda. Får bli Taipei någon annan gång.

Agenten kunde bara se 2 anslutningar GOT-LHR i biz även fast det fanns massvis på *A-sökmotorn. Så tog bara en av dom och hoppas kunna fixa till det senare, vi har just nu 9h på LHR.

Så nu blir det:

26 Mars
GOT-BRU A319 Business
BRU-LHR A320-100/200 Business
LHR-HND 777-300ER First

Det var även inga problem att lägga till infant i efterhand, var lite (se väldigt) orolig att det skulle strula.
Najs! Jag åker LHR-HND i F om några veckor :)

Hemresan förblir som den var tidigare?
 

Emil123

Medlem
Snyggt! Återkom gärna med review :)

Japp, får se om det öppnar upp sig något närmare inpå. Förstått att ANA kan släppa lite 1-2v innan så hoppas på det.
 

Emil123

Medlem
Kliar i fingrarna att ordna till connection flighterna men är ju så långt kvar ännu, tänker att mycket fortfarande kan hända så onödigt att börja redan nu. Vill inte peta för mycket i bokningen.

Har dock börjat undra angående incheckat bagage, kommer vi behöva hämta ut det på LHR eller blir det genomgående efter vi lämnat in det i GOT (GOT-BRU-LHR, båda med Brussel Airline)? Tänker så vi inte ex blir strandade på LHR 6h innan check-in desken öppnar. Minns inte senast jag åkte med incheckat bagage.
 
Toppen