Senaste nytt

Förslag routing Japan

Emil123

Medlem
Hej! Har bokat resa till Tokyo enligt nedan med utresa 27 Mars och hemresa 9 April. 2 personer+infant. Hade tänkt ca 10 dagar och besöka både Tokyo och Osaka, får se vad vi hinner med.

Flighter:
GOT-MUC | Lufthansa- A319
MUC-VIE | Austrian - A320-100/200
VIE-TPE | Eva Air - 787-10
TSA-HND | Eva Air - A330-300

NRT-TPE | Eva Air - 787-10
TPE-VIE | Eva Air - 787-10
GOT-VIE | Austrian - A320-100/200

Känns just nu inte helt optimalt, har 23h 30min i Taipei med byte av flygplats och 9h i VIE på hemvägen. Med extrastoppet i BKK på både hem och ditväg kanske det är lite mycket. Kan tilläggas att en infant kommer läggas till denna resa, som ännu inte är född :)

Så undrar om det finns någon annan kreativ routing jag missat. Har sökt till från ICN/SGN/MNL/BKK istället för TPE, hittar inga direktflyg. Antar jag var lite sent ute och att denna period är extra populär så man ska kanske inte hoppas på för mycket. Hittat några alternativ via TPE-AMS på hemresan men det medför övernattning både i TPE (avågng 07-08) och sedan även AMS (varför bor man inte i sthlm..). Inte kollar på resor via USA då vi nog gärna undviker 2st 10h+ resor med infant men kanske är att föredra?

Ska försöka ha koll på ex. ANA men som jag förstått så släpper de inte mer än 1 award nu för tiden.

Övriga tips för bra områden att bo på med en 10-månaders tas gärna emot, inte hunnit lusläsa alla trådar ännu. Även vad man kan göra i Taipei ett dygn, landar dock 1635 (avgång dagen efter 1605) så kanske inte hinner med så mycket.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Emil123

Medlem
Gjorde ett nytt försök att ändra en del i hemresan till KIX-TPE istället för NRT-TPE. Fanns TPE-MUC-FRA ledigt med även ett direktflyg till GOT som passade bra.

Dock försvann platserna för TPE-MUC-FRA så fort KIX-delen lades till, oavsett vilken del vi började med försvann dom. Någon som haft problem med just denna routing?
 

chaudi

Medlem
Inte just den routingen men har inte lyckats lägga till andra ben, varken före eller efter, till en bokning som innehåller Eva Air senaste halvåret.
 

Emil123

Medlem
Skumt, vi testade lite andra alternativ också för att se om något gick. Agenten kunde lägga in FRA-GOT till TPE-MUC-FRA i alla fall men just KIX gick inte.
 

Tevyn

Medlem
Jag har bokat ToR från och till TPE senaste månaden.

Däremot har det inte släppts 2 biljetter till SAS från TPE och hem till Europa med EVA senaste två veckorna, någon som vet varför? Har fått lägga en provisorisk bokning via USA dit det släpptes 2 i business.
 

Emil123

Medlem
Vet inte vilka datum du tänkte men fanns en del datum för 2v sen när jag bokade till VIE/AMS/FRA men nu verkar allt vara helt slut.
 

Tevyn

Medlem
Har släppts dåligt med 2 biljetter till Europa från TPE senaste veckan. Finns enstaka att få tag på men inte lika frekvent som tidigare
 

Emil123

Medlem
Har börjat kika lite på boende i Tokyo, läst en del på Flyertalk också men tänkte just när vi har infant med oss också.

Planen just nu ser ut som nedan:
29-3 April (5 nätter) Tokyo
3-6 April (3-4 nätter) Osaka
6-8 April (1-2 nätter) Kyoto
8-9 April tillbaka till Tokyo em/kväll

För Tokyo har jag kikat på Conrad Hilton eller Tokyo Hilton, planen är att i så fall köpa poäng att använda. Får se om det går men skulle bli bra värde i alla fall. Är Conrad värt poängen/pengarna även om man inte är Diamond med access till Lounge? (Är gold just nu via Amex Plat så får ju frukost iaf).

Funderar också på om Conrad Osaka skulle vara bättre men kan inte utnyttja 5-natten gratis då. I Kyoto blir det någon slags Ryokan en natt. Just nu bokat upp Marriot i Osaka, Aloft Osaka Dojima.

Även fast det är 1 år kvar känner jag mig stressad att boka upp allt, lär väl försvinna snabbt.
 
Toppen