Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

Jacob

Medlem
Jag hade ett långt samtal med chefen för EuroBonus idag som nu finns att läsa som en artikel.

De flesta av de förändringar som görs är enligt EuroBonus kopplade till SAS ekonomiska situation med tuff prispress och minskad lönsamhet. Just denna del verkar inte vara så mycket de kan påverka. Däremot är EuroBonusteamet öppna för förslag vad man skulle kunna göra i övrigt av mindre förändringar, inom de ramar de har och med någon slags rimlighet.

Har du några förslag och idéer till EuroBonus? Skriv ett inlägg i tråden så sammanfattar jag och skickar vidare under nästa vecka.
 

Jonas C

Medlem
Upgrade vouchers till Diamond. Ta bort gift förmånen, eller begränsa den så att bara EBD kan ge bort ett silverkort. Ta bort goodie bag eller erbjud något vettigt. Vem tusan fick idén att ge ut ett par Marshall hörlurar till flygresenärer, när minst 90% redan har ett par noise cancelling Bose hörlurar.
 

Homer

Medlem
Något för Silver som flyger ganska mycket men inte når upp till Guld, t.ex. Lounge- och/eller fasttrackvouchers.

SAS Pointboosters värdelösa för mig, jag bokar nästan aldrig t/r biljetter, hitta på något annat istället.
 

Magnus_K

Medlem
Ett alternativ skulle vara att införa ett krav på exempelvis 4 st long haul i Business per år för att kunna nå Diamond nivån.
Om sedan en Diamond medlem åker long haul på SAS Go Flex/SAS Plus så ska man free of charge bli uppgraderad till Business i mån av plats men dock bara erhålla poäng nivån som biljetten är bokad i.
Vinsten för SAS skulle vara att de ändå minst skulle få in 100K+ SEK/Diamond medlem i pengar innan denna förmån skulle kunna tas i bruk.

Min tanke här är att det blir win win situation.
 

palmen

Moderator
Upgrade vouchers till Diamond. Ta bort gift förmånen, eller begränsa den så att bara EBD kan ge bort ett silverkort. Ta bort goodie bag eller erbjud något vettigt. Vem tusan fick idén att ge ut ett par Marshall hörlurar till flygresenärer, när minst 90% redan har ett par noise cancelling Bose hörlurar.

Denna tråd diskuterar väl förbättringar, att då ta bort möjlighet att ge bort ett guldkort skulle vara en klar försämring. Behövs inte fler försämringar av Eurobonus som det är just nu. Att 90% skulle ha ett par Bose hörlurar är en kraftig överdrift, men jag förstår vad du menar.

Några förslag på förbättringar
1. Seatblock i den mån det är möjligt oavsett bokningsklass för Gold/Diamond.
2. Gratis uppgradering till PLUS om man reser i SAS GO som Diamond (i mån av plats)
3. Om inte punkt 2 fungerar skulle det kanske vara möjligt att sälja en uppgradering från GO till PLUS inom europa för en vettig summa (ca 2-300 kronor) vid onlineincheckning (i mån av plats). Poäng för SAS PLUS ska då gälla som intjäning. Minst EB Gold krävs för detta erbjudande.
4. Loungevoucher att ge bort som Gold/Diamond. Som Gold får man X voucher och som Diamond 2X.
5. EBS får 2 loungevouchers per år att nyttja för upp till 2 personer.
 
Toppen