Senaste nytt

Försening/missat flyg, vad gäller?

Fick detta svar från SAS:
Hej Peter
Tack för ditt e-mail.
Det var tråkigt att läsa om dina olägenheter som drabbat er under din resa med vår partner United Airlines.
För att få hjälp med detta ärende ber jag er ta kontakt dirket med United Airlines via detta formulär: https://www.united.com/web/en-US/content/Contact/customer/default.aspx

eller alternativt per telefon: 08-585 369 54

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar
Anne-Lie Sellkvist
SAS Customer Care

Jag anser att SAS ändå ska stå till svars för den produkt jag köpt av dem, eller vad tycker ni andra?

Jag håller med. Den som säljer produkten ska såklart lösa det. Sen får ju SAS lösa det i sin tur med UA. Dock skadar det ju inte att kontakta UA, men principiellt ska ju SAS garantera produkten som de säljer anser jag.

EU 261/2004 kan väl inte komma i fråga då detta skedde utanför EU, eller?
Kommer skicka claim till UA så får vi se vad de säger, men ska också ta det en vända till med SAS.

SAS var snabba att svara, och det verkar som de "går fria" i detta ärende. Allt ansvar ligger enligt SAS Condition of Carriage paragraf 2.1 och 2.3 på det bolag som orsakat förseningen, i detta fall då United.

Någon som har erfarenhet av hur lång svarstid det brukar vara hos United vid sådana här ärenden?
Stod inget om det i det automatiska svarsmailet....

Jag tycker det är ett märkligt system att man ska gå till en underleverantör när man köpt en produkt som felat, ungefär som att jag köper en bil av Volvo men om det blir fel på dämparna så ska jag kontakta deras underleverantör.

Toppen