Senaste nytt

Försenat bagage bonusresa amex elite

plover

Medlem
Stämmer, nu har jag läst på lite och ingen försäkring täcker detta på hemresan. Ser att Swiss hr någon liten öppning för nödvändiga toalettsaker upp till usd 200, men det är inte solklart.
 

plover

Medlem
Verkar som en väska är bprta efter hemresan, har oxå amex elite, stor folksam hemförsäkring - uppskattar värdet ca 15 tkr, var börjar jag någonstans att claima ? dst har gått tre dygn bara.
 

jonten

Medlem
Verkar som en väska är bprta efter hemresan, har oxå amex elite, stor folksam hemförsäkring - uppskattar värdet ca 15 tkr, var börjar jag någonstans att claima ? dst har gått tre dygn bara.
Kommer jag ihåg rätt så efter 21 dagar så anses den som borttappad. Så sitt still i båten så länge
 

henke12

Medlem
Verkar som en väska är bprta efter hemresan, har oxå amex elite, stor folksam hemförsäkring - uppskattar värdet ca 15 tkr, var börjar jag någonstans att claima ? dst har gått tre dygn bara.

Du gjorde en rapport på flygplatsen vid ankomst antar jag?

då är det bara att vänta. När det gått 3 veckor är väskan inte försenad längre, då är den borta.
Då är det dags att göra claim!
Fram tills dess kan du skriva upp allt som var i väskan och vänta :)
 

plover

Medlem
har aldrig claimat amex/axa men dock folksam, där var det enenkel listasom behövdes, inte ens kvitton, så de gjordevväl någon rimlighetsbedömning vid det tillfället.
 

henke12

Medlem
Måste man skriva upp precis allt? Eller kan man skriva typ "flera klädesplagg med prislapp på"?

Jag har kvitton på allt i min väska eftersom allt i väskan är nyinhandlat efter att väskorna på utresan försvann och sen försvann den nya väskan på hemvägen. o_O
Ju mer detaljerat desto bättre,
Men typ 99% av sena väskor dyker upp inom 3 veckor.
Så jag hade inte lagt hela mina själ i det!
 

Davvelavve

Medlem
Ju mer detaljerat desto bättre,
Men typ 99% av sena väskor dyker upp inom 3 veckor.
Så jag hade inte lagt hela mina själ i det!
Ska man skriva vad som finns i för att de ska hitta väskan lättare eller är det för eventuell ersättning?

När jag hittade mina gamla väskor i Budapest stod det ca 300 väskor och ingen i personalen gjorde något med dom. Jag har ju taggar på bagaget med namn, adress och tel nummer så om flygplatserna vill bli av med väskorna så är det inte så svårt att hitta ägaren.

Såg likadant ut på Landvetter, stora högar med väskor som väntar på att ägarna ska hitta dit själva? Kommer inte hjälpa att skriva i vad man har i väskan då är känslan. :D
 

plover

Medlem
Faktiskt, men med tiden så skeppar de ut - tom arlanda och Bring får till det, kom två försenade väskor igår som bommade ZRH-ARN flighten i fredags kväll. Have faith :)
 

Bryant

Medlem
Ok. Jag började mitt case här med taggarna utåt då jag var less på hanteringen och såg framför mig hur jag skulle vara tvungen att tjafsa med SWISS i långdragen process.

Jag hade fel. Idag, 6 dagar efter claim har jag fått ett mejl från SWISS att de ersätter hela mitt anspråk. Pengarna på kontot inom 14 dagar.

Min lärdom blir väll att spara på negativiteten till den behövs på riktigt .
Då har det blivit ett avslut på denna claim då pengarna var på kontot igår 8/8.

Äntligen hemma efter en månad på resande fot och ca 19,000km avverkade med flygplan. Nu väntar vi bara på att den sista väskan ska levereras med Bring från Arlanda. Den lämnade Oslo imorse och de övriga 5 av 6 incheckade väskorna hade vi med oss igår från Arlanda . (PMI-OSL-ARN)
 
Toppen