Kommer jag ihåg rätt så efter 21 dagar så anses den som borttappad. Så sitt still i båten så längeplover skrev:Verkar som en väska är bprta efter hemresan, har oxå amex elite, stor folksam hemförsäkring - uppskattar värdet ca 15 tkr, var börjar jag någonstans att claima ? dst har gått tre dygn bara.Klicka för att utvidga...
plover skrev:Verkar som en väska är bprta efter hemresan, har oxå amex elite, stor folksam hemförsäkring - uppskattar värdet ca 15 tkr, var börjar jag någonstans att claima ? dst har gått tre dygn bara.Klicka för att utvidga...
Ju mer detaljerat desto bättre,Davvelavve skrev:Måste man skriva upp precis allt? Eller kan man skriva typ "flera klädesplagg med prislapp på"?Jag har kvitton på allt i min väska eftersom allt i väskan är nyinhandlat efter att väskorna på utresan försvann och sen försvann den nya väskan på hemvägen.Klicka för att utvidga...
Ska man skriva vad som finns i för att de ska hitta väskan lättare eller är det för eventuell ersättning?henke12 skrev:Ju mer detaljerat desto bättre,Men typ 99% av sena väskor dyker upp inom 3 veckor.Så jag hade inte lagt hela mina själ i det!Klicka för att utvidga...
Då har det blivit ett avslut på denna claim då pengarna var på kontot igår 8/8.Bryant skrev:Ok. Jag började mitt case här med taggarna utåt då jag var less på hanteringen och såg framför mig hur jag skulle vara tvungen att tjafsa med SWISS i långdragen process.Jag hade fel. Idag, 6 dagar efter claim har jag fått ett mejl från SWISS att de ersätter hela mitt anspråk. Pengarna på kontot inom 14 dagar.Min lärdom blir väll att spara på negativiteten till den behövs på riktigt.Klicka för att utvidga...
Davvelavve skrev:Ska man skriva vad som finns i för att de ska hitta väskan lättare eller är det för eventuell ersättning?När jag hittade mina gamla väskor i Budapest stod det ca 300 väskor och ingen i personalen gjorde något med dom. Jag har ju taggar på bagaget med namn, adress och tel nummer så om flygplatserna vill bli av med väskorna så är det inte så svårt att hitta ägaren.Såg likadant ut på Landvetter, stora högar med väskor som väntar på att ägarna ska hitta dit själva? Kommer inte hjälpa att skriva i vad man har i väskan då är känslan.Klicka för att utvidga...
KED skrev:Har också ”drabbats” av att Amex/AXA kräver att jag först claimar hos ansvarigt flygbolag. Flygbolaget har erbjudit ersättning som täcker 2/3 av mitt ersättningskrav. Jag hade tänkt begära resten av Amex/Axa. Kruxet är dock att för att få ersättningen frånflygbolaget måste jag skriva under på att jag inte kommer ha ytterligare krav på dem. Som@taxvalpskriver driver AXA, i sina försäkringshändelser, krav mot flygbolagen som orsakat förseningen. Kommer mitt ”förliknings godkännande” gentemot flygbolaget förhindra att jag får resterande ersättning från Amex/axa försäkringen då de då möjligtvis är förhindrade att driva processen vidare? Vad tror ni?Klicka för att utvidga...
fiffig skrev:Jag har åkt på sam a sak nu i veckan, har ringt AMEX och förklarat hur SAS inte har hört av sig ang. förseningen i nov 2021, då kunde han öppna ärendet som blev ”declined” så jag kan skicka in allt per mail. Jag kan inte redigera något på deras sida nu och det står ”claim not submitted” så jag antar att de gör det manuellt. Får se hur det blir…Extremt irriterande, var tvungen att köpa in lite saker varje dag i hopp om att bagaget kommer, nu har det gått en hel vecka och jag åker hem om 2 dagar, precis allt jag behöver även hemma, som jag inte har mer av, är packade i väskan. Träningskläder, bälte, handledstöd, knästöd, marklyftstrumpor, lyft-skor, runningskor, alla möjliga utrustningar för styrkelyft, som man inte har dubbla av. Precis alla träningskläder jag har är i väskan också…Det går inte alls att ordna sådär lätt och hittar inte heller min storlek någonstans. Tränat med kilklack jag hade på mig en vecka men idag har jag köpt in ett par runningskor…det här har blivit väldigt dyrtKlicka för att utvidga...
Hachans skrev:Jag har haft samma grej. Men efter att flygbolaget fått en månad på sig att höra av sig och inte gjort det skickade jag in Claim till Axa. Förklarade att flygbolaget inte hört av sig och sen betalade de ut ersättning. Så jag anar att det finns någon gräns för när Axa tycker det är rimligt att man hör av sig, men man får skicka med ärendenummer och så tänker jag.Till saken hör också att mitt under perioden jag väntade med att höra av sig till Axa hör ett av bolagen av sig (Alitalia... jag menar ITA av alla) och betalar ut delvis ersättning. Detta skickade jag vidare till Axa som sen sänkte ersättningen med motsvarande belopp. Det andra ärendet hörde jag aldrig av igen från flygbolaget.Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:Talade med Axa i går. De har en anhopning av ärenden (ingen överraskning) och ligger efter. Normalt brukar det ta fem arbetsdagar men väntetiden är nu veckor (snarare än månader): enligt kundtjänst.Klicka för att utvidga...