fcx
Medlem
Jag upplever allt som oftast att jag blir bra och korrekt behandlad när jag hyr bil, men ibland förutsätts lite skinn på näsan. Har medvetet valt att försöka hyra med Sixt så mycket som möjligt och det blir väl 10-20 hyror per år med dem.
I närtid har jag dock upplevt fiffeltendenser på tre olika bilhyror:
1. Sixt CPH. Returnerar bilen, representanten i garaget kollar igenom den och har inga anmärkningar. Någon vecka senare drar Sixt 320 kr extra från mitt kort. Efter lite mailväxling säger det att det är en skada som inte fanns tidigare. Vad det skulle vara för skada kan de inte precisera, och jag orkar inte bråka mer med dem. De får behålla pengarna, men däremot är Sixt CPH för evigt svartlistade hos mig.
2. Sixt HEL. Dagen efter bilen återlämnas kommer det ett mail: stenskott i vindrutan. Eftersom jag har full försäkring är det ingen självrisk, däremot bifogar de en skaderaport som jag ska fylla i för att Sixt ska få ut pengar på försäkringen. Jag tittar på mitt hyresavtal, och där står skadan upptagen som befintlig skada. När jag påpekar det så blir det tyst. Skickar påminnelse efter några dagar, och då svarar Sixt glatt att de ser ärendet som utagerat.
3. Sixt BLL. Damen bakom disken gör i ordning alla papper och hämtar bilnyckeln. Innan hon räcker över den frågar hon om jag behöver bil med inbyggd GPS för typ 99 DKK extra. Jag säger att det inte är nödvändigt, och får bilnyckeln. Det visar sig sen att bilen redan har inbyggd GPS.
Är ni fler som råkat ut för denna typ av genomskinligt småfiffel?
I närtid har jag dock upplevt fiffeltendenser på tre olika bilhyror:
1. Sixt CPH. Returnerar bilen, representanten i garaget kollar igenom den och har inga anmärkningar. Någon vecka senare drar Sixt 320 kr extra från mitt kort. Efter lite mailväxling säger det att det är en skada som inte fanns tidigare. Vad det skulle vara för skada kan de inte precisera, och jag orkar inte bråka mer med dem. De får behålla pengarna, men däremot är Sixt CPH för evigt svartlistade hos mig.
2. Sixt HEL. Dagen efter bilen återlämnas kommer det ett mail: stenskott i vindrutan. Eftersom jag har full försäkring är det ingen självrisk, däremot bifogar de en skaderaport som jag ska fylla i för att Sixt ska få ut pengar på försäkringen. Jag tittar på mitt hyresavtal, och där står skadan upptagen som befintlig skada. När jag påpekar det så blir det tyst. Skickar påminnelse efter några dagar, och då svarar Sixt glatt att de ser ärendet som utagerat.
3. Sixt BLL. Damen bakom disken gör i ordning alla papper och hämtar bilnyckeln. Innan hon räcker över den frågar hon om jag behöver bil med inbyggd GPS för typ 99 DKK extra. Jag säger att det inte är nödvändigt, och får bilnyckeln. Det visar sig sen att bilen redan har inbyggd GPS.
Är ni fler som råkat ut för denna typ av genomskinligt småfiffel?