Det är ett himla fifflande och lurendendrejande hos alla hyrbilsfirmor, oftast brukar man komma överens men ibland får man ryta till.
Vet inte hur många gånger jag har råkat ut för att det saknas 8-10 liter när man hämtar ut bilen, bara för att jag är en petig jäkel så har jag när jag har tid börjat toppa upp direkt efter hämtning (ofta vill man ändå ha lite fika när man ska köra långt) och spara kvittot. För att sen klaga lite lätt vid återlämning....
Vet inte riktigt var jag ska börja... värst var nog hertz som uppmanade mig till försäkringsbedrägeri, hyrde en dyr jaguar.
Tog självriskreducering, lämnade igen bilen och fick ok på den. Sen efter 36h så hör de av sig om värdens buckla på passagerarsidan och vill att jag ska göra ett försäkringsärende. hade nog bilen ca 15h de hade den 36h innan de upptäckte nått....
Svarar att det kan de glömma att jag ska medverka till ett bedrägeri. Det blir livat med diverse "hot" varpå jag kontrar med att försäkringsbolaget och polisen är nog intresserad av ett försäkringsbedrägeri. det vart knäpptyst och sen så var den saken ur värden.
Sen är det alla sabla tilläg och extra försäkringar de försöker lura på en, värsta var när jag hyrde bil på Heatrow för ca 6 år sen... det datastrul så de lämnade ut bilarna manuellt. Tackade nej till allt extra, fick en Astra, roade mig med att upptäcka landet och lämnade tillbaka den i Aberdeen en vecka senare. Då hade hyreskostnaden stigit från 4000 till drygt 8000kr. vägrade skriva på och sa att det här blir det icke godkänt på. De skulle kolla och höra av sig.
Har fortfarande inte hört nåt av de nu 6 år senare och inga pengar har dragits, har inte använt den firman sen dess men nu borde det vara safe...