Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

EgOscar

Medlem
Låter ju väldigt bra! Blir till att testa M Sverige framöver. Funkar bra för Kinto Share (som jag framförallt använder) där självrisken är max 9000 SEK.
Köpte du M försäkringen? Jag ser att de förnyade villkoren (uppdaterade första oktober) höjt till max 30,000 SEK. Jag funderar på att beställa.

Försäkringsvillkor M Bilresa

M-1.png

 

filitrav

Medlem

Joerot

Ny medlem
Tecknade också M Bilresa. Skickade iväg ett mail för att dubbelkolla ang. vad som gäller för Aimo, Kinto och On Demand. Fick tillbaka följande,

”Självriskreduceringen bilresa täcker inte dessa typer av uthyrningar, så tyvärr är svaret nej.”
 
Tecknade också M Bilresa. Skickade iväg ett mail för att dubbelkolla ang. vad som gäller för Aimo, Kinto och On Demand. Fick tillbaka följande,

”Självriskreduceringen bilresa täcker inte dessa typer av uthyrningar, så tyvärr är svaret nej.”
Spännande! Mitt svar var ju helt tvärt om, och då tog ju ändå den som svarade mig och kollade uppåt i organisationen först. Hade ju varit intressant med tydligare villkor här heller någon med faktiskt erfarenhet av skada.
 

Joerot

Ny medlem
Jag svarade på mailet och framförde att det tidigare hade framgått att dom ingår och frågade på vilka grunder dom nu inte ingår.

Enl. Kinto så är ju deras bilar hyrbilsregistrerade och dom är medlem i Biluthyrarnas Riksförbund.

Han svarade att han skulle återkomma.
 

obs

Medlem
skillnaden är att man ej får tidningen Motor i brevlådan, 300kr i prisdiff

Visa bifogad bild 148146
Okej det tror jag att jag kan klara mig utan. Låter ju som en vettig deal för att få självriskförsäkring på hyrbilar.

Jag läste lite i villkoren för försäkringen och kom inte riktigt på några stora begränsningar och som jag tolkar det gäller den också om man hyr bil i egen stad och inte beger sig ut på någon riktig resa?
 
Toppen