Senaste nytt

Förlängt guld av outgrundlig anledning

Nä? I alla mina HHonors statement-mail jag får står det ju HHonors status: BLUE klart och tydligt uppe i hörnet. Förut stod det GOLD.

Har du blivit manuellt nedflyttad av kundtjänst gäller ju såklart detta, oavsett vad du har för datum på ett plastkort. Frågan är vad som gäller för den som inte blivit "påkommen" och manuellt nedflyttad, där det just nu står Gold och "Based on nights earned this year, your 2015 tier would be Blue" på webbplatsen.

Jag var dock aldrig i kontakt med någon kundtjänst så jag vet inte hur jag skulle ha kunnat bli påkommen.

I mars 2012 gjorde jag australientricket. I februari 2013 bodde jag på Hamptons Inn i Houston. I Hhonors statement för mars 2013 är jag GOLD, sedan i statement för april 2013 är jag BLUE helt utan att någon förklaring givits. Men jag var GOLD i ett helt år efter australientricket, kommer dock inte ihåg vilket datum som står på mitt plastkort.

Jag väntar på att giltighetstiden på mitt kort ska gå ut så får jag se om det faktiskt är status enligt hemsidan eller om jag blir nedknuffad i år...

Jag har bott 1 natt på Hilton i år och nu står det såhär

Based on stays earned this year, your 2015 tier would be Blue.

To maintain Gold status in 2015, you need 19 more stays

Fick också mitt HH Gold förlängt, dock bor jag i Asien (typ Dubai kanske räknas?) och har ett VISA Infinitykort... De har ju ändrat reglerna nu så man måste kontakta sin concierge för att få sitt Guldkort från början.

Mitt plastkort går ut 2014/03, fick alltså två års Gold via australientricket men det gick ut efter bara ett år enligt hemsidan.

Toppen