Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Rent krasst, 3 månader icke fungerande "tjänst" är 3/12 av årsavgiften=1000 kr.

Nu är jag inte helt up to date men har läst att det skrivits en del negativa saker som att kortet inte fungerar på ICA, e-faktura, poängöverföring och voucher. ICA och e-faktura är no biggie men poängen och voucher förstår jag är väldigt irriterande. Jag tror inte att en reducering av årsavgiften på just Elite-kortet är aktuellt då det är nästan ingen (om ens någon?) som fått ett lägre pris på kortet. Ska Elite- och Premiumkortsinnehavarna få samma typ av kompensation? Jag tycker att Amex borde efter en sån dålig och förhastad lansering ge personliga "challenges". Spendera X kr hos SAS och få X antal statusgrundande poäng. Även fast det kanske är Amexs ansvar att lansera en bra produkt så tycker jag det har dragit ner SAS på köpet..
 
Hittar inte längre informationen om att man Max får värva för 100.000 per år - kan det ha ändrats eller är den regeln borta ?
 
Nu är jag inte helt up to date men har läst att det skrivits en del negativa saker som att kortet inte fungerar på ICA, e-faktura, poängöverföring och voucher. ICA och e-faktura är no biggie men poängen och voucher förstår jag är väldigt irriterande. Jag tror inte att en reducering av årsavgiften på just Elite-kortet är aktuellt då det är nästan ingen (om ens någon?) som fått ett lägre pris på kortet. Ska Elite- och Premiumkortsinnehavarna få samma typ av kompensation? Jag tycker att Amex borde efter en sån dålig och förhastad lansering ge personliga "challenges". Spendera X kr hos SAS och få X antal statusgrundande poäng. Även fast det kanske är Amexs ansvar att lansera en bra produkt så tycker jag det har dragit ner SAS på köpet..
Amex ringde nu och dom gick faktiskt tillslut med på mitt krav. Det gäller att va saklig när man förhandlar
 
Är det endast de nyutskickade korten som lider av detta problem? Jag har kvar mitt sedan ca 8 mån tillbaka och har ej upplevt några problem.
 
Jag ringde amex igår för jag har inte heller fått några poäng i november.
Jag har det gamla elite kortet.
I deras system var poängen överförda men de har inte dykt upp på mitt Eurobonus konto.
Vems är felet tro?
 
Jag ringde amex igår för jag har inte heller fått några poäng i november.
Jag har det gamla elite kortet.
I deras system var poängen överförda men de har inte dykt upp på mitt Eurobonus konto.
Vems är felet tro?

Skulle gissa på SAS. Dom stökar rätt bra med sina system nu.
Samma för mig. Pointsweep 22/11. Fortfarande inga poäng på EB-kontot. Dom sa dom lade ett ärende.
Räknar inte med att det händer ngt förrän möjligen nästa sweep men om det ligger ett ärende så finns det ngn form av dokumentation iaf.
 
Jag ringde amex igår för jag har inte heller fått några poäng i november.
Jag har det gamla elite kortet.
I deras system var poängen överförda men de har inte dykt upp på mitt Eurobonus konto.
Vems är felet tro?
Jag har kontakt med SAS guldsupporten nu och dom erkänner att det är inläsningen av en fil som dom fått från Amex som gått fel. SAS SKIT alltså...
 
Jag ringde amex igår för jag har inte heller fått några poäng i november.
Jag har det gamla elite kortet.
I deras system var poängen överförda men de har inte dykt upp på mitt Eurobonus konto.
Vems är felet tro?

Sa de något om när det skulle vara löst? Eftersom det verkar drabba alla med Amex antar jag att man kan luta sig tillbaka och invänta lösningen (slippa prata med support).
 
Toppen