Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Mitt senaste svar som jag fått från guldsupporten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hej XXXXXX

Tack för ditt Mail

Jag kan inte se att vi fått något direkt svar ännu och jag kan inte kontrollera med XYZ då han är ledig idag.

I detta fall så behöver jag be dig att avakta och jag har skickat ett mail även jag till våra kollegor som har en mer direkt kontak med Amex.

Det jag kan säga är att en del av våra medlemmar inte fått sina poäng från Amex och vi jobbar för att lösa detta tillsammans med Amex.

Välkommen åter
Med vänlig hälsning

XYZ ABC

Sales Support Consultant

Direct Sales and Customer Support
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Autosweep 22/11

Last edited by a moderator:
Sa de något om när det skulle vara löst? Eftersom det verkar drabba alla med Amex antar jag att man kan luta sig tillbaka och invänta lösningen (slippa prata med support).
Om det är problem för alla kommer det nog inte hjälpa att du också kontaktar dom.
Jag skulle vänta tills folk rapporterar här att de fått sina poäng, har du då inte fått dina kan du höra av dig. Filen som ska läsas in innehåller med största sannolikhet mer än 1 person så de kommer inte att plocka ut dina uppgifter och köra manuellt i vilket fall.

Om det är problem för alla kommer det nog inte hjälpa att du också kontaktar dom.
Jag skulle vänta tills folk rapporterar här att de fått sina poäng, har du då inte fått dina kan du höra av dig. Filen som ska läsas in innehåller med största sannolikhet mer än 1 person så de kommer inte att plocka ut dina uppgifter och köra manuellt i vilket fall.
Fel, Amex lovade just att göra det manuellt för bara mig.

Även Coop verkar ju ha problem med poäng överföringen till eurobonus så det är nog på sas sidan som problemet finns.

Jag skulle inte ta deras ord allt för blodigt. Men om de fixar det idag är det bra.
Du har ju onekligen mer problem än en månsdsöverföring, svårt att se att sas och Amex gör detta manuellt för alla som saknar en överföring om de ringer.

Verkar vara nåt slags byte av system hos SAS Eurobonus. Jag hade mängder av köp jag gjort via SAS Shoppling Online sen i somras som jag aldrig fick poäng för och anmälde detta 1 november. Har sen dess varken fått de poäng jag ska ha eller nåt svar från SAS. Samma vecka blev deras "Missing points" sida oåtkomlig med meddelandet att systemet tillfälligt är nere pga underhåll. Ett tag kunde jag inte ens logga in.

Idag är första gången sidan fungerar sen jag anmälde saknade poäng. Men loggboken där alla köp står så man kan lätt kan följa upp vilka köp man ej fått poäng för ser ut att helt ha försvunnit: https://onlineshopping.flysas.com/se/ej-registrerade-poang/

Det skapar merjobb att följa upp, vilket jag upplever är ett krav att göra då det fungerat på högst 2 av 10 köp för mig. Samtidigt är det enda sättet att få Eurobonuspoäng när man handlar på nätbutiker som inte tar Amex, så jag hoppas SAS får ordning på allt snart.

Toppen