Senaste nytt

Förändringar i codeshare samarbeten med SAS

Däremot ger Miles & More Senator såklart star alliance guld förmåner. Det var inte klart i frågan att du hade det också.
Verkar inte som att jag kan lägga in M&M ens i TAP-appen, vet inte om det är codeshare som spökar. Dock saknar TAP en lounge på Arlanda för *G så frågan är om det spelar någon större roll. Ska testa kundtjänst åtminstone.
Edit: SAS verkar ha lagt ner sin kundtjänst. Inget svar trots EBD.

Last edited:
Verkar inte som att jag kan lägga in M&M ens i TAP-appen, vet inte om det är codeshare som spökar. Dock saknar TAP en lounge på Arlanda för *G så frågan är om det spelar någon större roll. Ska testa kundtjänst åtminstone.
Om inte annat borde det gå att lägga in det i samband med incheckning. Det har funkat på alla mina partneflyg, där det inte gått att ändra i förväg varken via appar eller kuindtjänst. Däremot har det inte varit TAP och det har inte varit codeshare, men inom Star Alliance är det ju utförande bolag som räknas så det borde inte vara något problem. Men problemen med att lägga in i förväg finns absolut på icke-codeshare också, utan att ställa till det i slutänden.

Om inte annat borde det gå att lägga in det i samband med incheckning. Det har funkat på alla mina partneflyg, där det inte gått att ändra i förväg varken via appar eller kuindtjänst. Däremot har det inte varit TAP och det har inte varit codeshare, men inom Star Alliance är det ju utförande bolag som räknas så det borde inte vara något problem. Men problemen med att lägga in i förväg finns absolut på icke-codeshare också, utan att ställa till det i slutänden.
Stort tack! Då låter jag bokningen ligga kvar så frågar jag i incheckningen istället.

Från och med onsdag så ändras detta - ”ny” partner för EB

Intressant, undrar varför? Är det någon som sett något om en ny codeshare-överenskommelse mellan SAS och TAP? (Det kan väl knappast vara för att AF-KLM är spekulant på att köpa TAP, för de är inte ensam spekulant och försäljningen verkar regelbundet skjutas upp.)

Inte ett så "djupt" partnersamarbete eftersom det enbart är bonuspoäng som tjänas in (även om antalet poäng ser rätt bra ut) och inget nämnt om några statusförmåner.

TAPs eget bonusprogram har istället info om att SAS upphörde att vara en partner när de lämnade Star Alliance 1 sep 2024, d.v.s. inga nyheter om partnerskap har dykt upp där:

Toppen