Senaste nytt

Förändringar av Radisson Rewards på gång?

Radisson varit helt åt h-vete sedan programmet splittrades. Bränner just nu bara ut poängen sen får det blir något annat. Det är så mkt som ej stämmer och man blir trött på att tjata.
Hotellen är ju oftast helt OK

Blir intressant att se. För egen del är programmet klart sämre efter att Amerika försvann, då en del av mitt resande inte längre omfattas. Visst Radisson i Amerika var inte toppen, men det trillade in ett antal stays varje år, blir mer splittrat mellan programmen nu, eller så väljs Radisson bort även utanför Amerika.
Frågan är om inte kvarvarande Radisson snart köps upp.

Tänkte på det... Jag hade aktieägarguld i flera år, och lade därför så gott som 100% av mina stays på Radisson.
Numera bokar jag nästan alla mina fåtal hotellbokningar via Hotels.com i stället.

Ett bra exempel på hur en ganska liten försämring (i mitt fall "gratis uppgraderingar" (dvs ofta en godisbit i välkomstgåva, men ibland riktigt fina rumsuppgraderingar) gör att man är en kedja trogen eller ej.

Nu väljer jag "det bäst placerade hotellet till en rimlig peng" i stället för "det bäst placerade Radissonhotellet till en rimlig peng"

Vi människor är av naturen "hasardspelare". Tänk om flygbolagen hade perks som att vid varje flygning så lottar vi ut fem uppgraderingar till guldmedlemmarna vid gaten, jag tror att en sådan perk skulle vara mycket omtyckt.

Efter Choice köpte Radisson i USA så känns ju resten av världen lite efter indeed. VI får se vad som händer.
Har 10 nätter bokat i Durban i Vinter, i övrigt inga bokningar alls.

Med tanke på att Stordalens Nordic Choice verkar klippa helt med Choice (och bli Strawberry) så är det väl inte så långsökt att tro att övriga världen Radisson förr eller senare också hamnar hos Choice och blir konkurrenter med Strawberry i Norden. Fanns inte Hilton i två olika bolag ett tag innan USA Hilton köpte upp det övriga.

Intressant, de går alltså mot trenden i reseindustrin och tar bort en statusnivå. Om jag får gissa tas silver bort och Plat blir det nya Gold med 30nätter/20stays. Jag har som de flesta andra i princip lagt ner programmet, har några 100’ jag tänkt bo upp när tillfälle ges. Enbart tjänat 2000p i år på frågeformuläret som borde hålla liv i poängen ett år till. :)

Jag följer dock vad som händer då det var min favoritkedja förr, hoppas också på nya bättre ägare till det som finns kvar.

Last edited:
Det här låter ju som att de siktar på att ge lounge-tillgång för medlemmar på högsta nivån också:

"Medlemmar på den högsta medlemsnivån får ytterligare förmåner, såsom kostnadsfri frukost, tillgång till exklusiva VIP-områden, tidig incheckning och sen utcheckning samt kostnadsfria nätter."

Det kan ju göra att det blir lite småvärt att behålla statusen ändå om det nu är det som menas.

Dynamisk prissättning av hotell kan väl bli hur illa som helst. Det är väl där värdet är som bäst idag när man kan boka en natt i London för 75000 istället för 300 pund typ. Så det är väl kanske inget jag ser fram emot. Men det återstår väl att se vad som händer och vilka nivåer de här nya statusnivåerna hamnar på också.

Detta verkar ha införts nu. Uppdaterade appen, och den innehåller nu info de nya nivåerna och tillhörande förmåner.
Gick från guld till VIP, så en klar förbättring för min del(än så länge).

Toppen