Fredrik
Medlem
Hur är de behandlade nu? Jag tror poängen med att nämna Nordafrika är för att de betraktats som interkontinentala fram tills nu.Kommer Israel vara annan kontinent?
Hur är de behandlade nu? Jag tror poängen med att nämna Nordafrika är för att de betraktats som interkontinentala fram tills nu.Kommer Israel vara annan kontinent?
Enklaste sättet att bli Senator lär ju vara 2 longhaul resor i betald business med connection inom Europa. Borde ge minimum 480 kvalificerade poäng minimum per tor. Lägg till en intra Europa business från Norden som ger minimum 160 kvalificerade poäng.
Detta ger 1120 kvalificerade poäng och krävs 1000. Sen behöver man även 2000 poäng som man får dra in på valfritt sätt (krävs ytterligare 880 utöver de kvalificerade poäng man dragit in).
Det går även att dra in i Europa på att göra ca 12 tor business med ett stopp. Skulle ge 160*12=1920 kvalificerade poäng. Kostnad skulle då bli ca 40k på kampanj och man behöver 80 poäng till som kan fås via andra flighter.
Attans! Det kommer alltså inte att gå att bli HON med 300 segment i ekonomi på ett år med LH-gruppen & co! Det skulle gått enligt det ursprungliga förslaget.Innan coronan reste jag x antal gånger med riktigt prisvärd business till USA. LH gruppen hade ofta kampanjer med dessa i P klass.
Med det sagt har de försämrat detta sedan plan 2019. Då var det 480p, 240 kvalificerande som gällde för Sen vill jag minnas. Nu 2000p varav 1000 kvalificerande. Vi snackade då om att köra MR till nordafrika, borta nu.
De har även höjt statusintjäningen från ursprungliga planen ( 10/50p i C vs 40/200p nu), men oavsett högre spend och tidsåtgång som krävs utan dessa smarta MR. Plan då var LTG och SEN combo, men nu fortsätter jag med EBD.
Det är ingen större skillnad mot tidigare. Det skulle krävas 13 longhaul business tidigare för att bli HON, och det är ju mer eller mindre samma nu. Kommer jag ihågkommen rätt räckte det med 4 longhaul business för SEN och det är ungefär där det ligger nu också.Innan coronan reste jag x antal gånger med riktigt prisvärd business till USA. LH gruppen hade ofta kampanjer med dessa i P klass.
Med det sagt har de försämrat detta sedan plan 2019. Då var det 480p, 240 kvalificerande som gällde för Sen vill jag minnas. Nu 2000p varav 1000 kvalificerande. Vi snackade då om att köra MR till nordafrika, borta nu.
De har även höjt statusintjäningen från ursprungliga planen ( 10/50p i C vs 40/200p nu), men oavsett högre spend och tidsåtgång som krävs utan dessa smarta MR. Plan då var LTG och SEN combo, men nu fortsätter jag med EBD.