Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

Vixit

Medlem
Stämmer det att de bekräftar i inbjudan att det blir ett nytt system?
Det stämmer:

3B68AB53-7825-4C7D-B729-38D475A3708E.jpeg
 

palmen

Moderator
Sweet spoten försvinner

Please note that Algeria, Egypt, Libya, Morocco and Tunisia count as part of the continental zone.

Kortfattat kan man ju säga att HON kräver 150 business continental segment, eller 30 business intercontinental segment. Självklart går det att få ihop genom att mixa detta också, eller mixa in lite First också.

Kraven för de olika nivåerna blir enligt följande:

Frequent Traveller

From 2024, you will achieve Frequent Traveller status by earning 650 Points and 325 Qualifying Points within one calendar year.


Senator

In the future, you will achieve Senator status by earning 2,000 Points and 1,000 Qualifying Points within one calendar year.


HON Circle Member

If you wish to achieve HON Circle status in the future, you will only need HON Circle Points. In the future, you will achieve HON Circle status if you earn 6,000 HON Circle Points with Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Eurowings Discover and Air Dolomiti, plus Croatia Airlines, LOT Polish Airlines and Luxair, within one calendar year.
 

palmen

Moderator
Enklaste sättet att bli Senator lär ju vara 2 longhaul resor i betald business med connection inom Europa. Borde ge minimum 480 kvalificerade poäng minimum per tor. Lägg till en intra Europa business från Norden som ger minimum 160 kvalificerade poäng.

Detta ger 1120 kvalificerade poäng och krävs 1000. Sen behöver man även 2000 poäng som man får dra in på valfritt sätt (krävs ytterligare 880 utöver de kvalificerade poäng man dragit in).


Det går även att dra in i Europa på att göra ca 12 tor business med ett stopp. Skulle ge 160*12=1920 kvalificerade poäng. Kostnad skulle då bli ca 40k på kampanj och man behöver 80 poäng till som kan fås via andra flighter.
 

Fredrik

Medlem
Enklaste sättet att bli Senator lär ju vara 2 longhaul resor i betald business med connection inom Europa. Borde ge minimum 480 kvalificerade poäng minimum per tor. Lägg till en intra Europa business från Norden som ger minimum 160 kvalificerade poäng.

Detta ger 1120 kvalificerade poäng och krävs 1000. Sen behöver man även 2000 poäng som man får dra in på valfritt sätt (krävs ytterligare 880 utöver de kvalificerade poäng man dragit in).


Det går även att dra in i Europa på att göra ca 12 tor business med ett stopp. Skulle ge 160*12=1920 kvalificerade poäng. Kostnad skulle då bli ca 40k på kampanj och man behöver 80 poäng till som kan fås via andra flighter.

Jag tror du underskattar kostnaden en hel del men även om den skulle stämma så är det betydligt dyrare än att tjäna ihop ett EBG.
 

palmen

Moderator
Jag tror du underskattar kostnaden en hel del men även om den skulle stämma så är det betydligt dyrare än att tjäna ihop ett EBG.
Lufthansa har återkommande kampanjer där man kan åka business till Europa från Norden för 3000 kronor, tex Barcelona. Nu är det ett tag sedan senaste, men det var en åtminstone i våras.

Att Eurobonus är billigare är helt sant, med kreditkortet blir det läskigt enkelt och billigt. Ett SEN ger ju dock andra möjligheter, tex att kunna boka LH F långt i framtiden, samt att man får access till LX F.
 
Toppen