Senaste nytt

Förändring av intjäning och användning av Avios och TPs

Det är inte så konstigt, texten är ju ny, de har ju ändrat den sista dagarna.
Tidigare stod väl något i stil med 0,5x kostnaden i ekonomi.
Återstår väl att se om detta verkligen är rätt tolkning.

Ok, då hade jag inte drömt det alltså? Lite spännande om de ändrar på detta också utan att faktiskt säga det i meddelandet de skickade ut.
 
Avios for the cabin you wish to upgrade to - Avios for the cabin you make your booking in = Avios required to upgrade one way

Here's an example for a one-way upgrade from London to New York, upgrading from premium economy (World Traveller Plus) to business (Club World):
Club World: 40,000 Avios - World Traveller Plus: 30,000 Avios = 10,000 Avios to upgrade
https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/spending-avios/upgrading-with-avios

Det där är väl samma formel som alltid gällt? Nivåerna ändras men det är fortfarande samma princip som jag tolkar det.
 
Tidigare stod väl något i stil med 0,5x kostnaden i ekonomi.

Ahh, nu är jag med på vad ni menar. Tidigare uttryckte dom det också i termer av yx av Avios-kostnaden i Ekonomi men det var bara ett annat sätt att räkna. Om man tog Avios-mellanskillnaden för klasserna så blev det samma resultat.
 
Reglerna för hushållskonton ändras också, tidigare var man alltid tvungen att vänta 6 månader
efter att man gjort en förändring innan man kunde göra en ny förändring.
Det blir alltså enklare att tillfälligt plocka in någon i hushållskonto, också bra vid skilsmässor :D

18.1.6. Members who are part of a Household Account, but who are not the primary member of the Household Account can request at any time to be removed by contacting the Executive Club in writing (including e-mail). Members of a Household Account other than the primary member cannot request the other Members of a Household Account to be removed.
 
Intjäning med partners har nu publicerats, ner till 25% i billig eko. med bl.a AA, IB, JAL, Alaska
Även ändringar för LAN, TAM, ALASKA; SRI LANKAN, Qantas, Cathay
 
Last edited:
Sidan som beskriver ändringar nämner bara BA flighter, så min tolkning är nej, inte annat än
om det är BA flightnummer.
Fast solklart är det inte, dessutom står det på AA, IB mfl. :
Discounted economy flights earn 50% of the Tier Points of a full fare economy flight.
Vilket kan tolkas som att samma flight kan ge färre TPs med BA än med AA, IB osv. flightnummer.
 
Detta?

Kostnad från London i 1:a klass t/r

120 000
Abu Dhabi, Accra, Bahrain, Baltimore, Bermuda, Boston, Chicago, Doha,
Dubai, Lagos, Montreal, Muscat, New York, Philadelphia, Riyadh, Toronto,
Washington

150 000
Antigua, Atlanta, Barbados, Beijing, Bangalore, Calgary, Cancun, Cape
Town, Chennai, Dallas, Dar Es Salaam, Delhi, Denver, Entebbe, Grand Cayman,
Grenada, Houston, Hyderabad, Johannesburg, Kingston, Las
Vegas, Los Angeles, Luanda, Lusaka, Male, Mexico City, Miami,
Montego Bay, Mumbai, Nairobi, Nassau, Orlando, Phoenix, Port Of Spain,
Providenciales, Punta Cana, San Diego, San Francisco, Seattle,
St Kitts, St. Lucia, Tampa, Tobago, Trinidad, Vancouver

180 000
Bangkok, Hong Kong, Rio De Janeiro, Sao Paulo, Seoul, Shanghai,
Tokyo

210 000
Singapore

300 000
Sydney
 
Mer förändringar


A few sneaky reveals at the Chatham House BA GGL lunch last week. Some good, some bad.

Good News
- A private check-in lane with direct access to Galleries First is being built at Heathrow for Gold, 1W Emerald and F pax

- £20m investment in long haul J catering

- Wi-fi coming to short haul with Intelsat delivering. Long haul is, however, not on the agenda due to cost and implementation issues

- "An intention to improve cleanliness onboard"
confused.gif


- Lounges at Heathrow to be refurbished. No mention of specific lounges or a timescale.

- An increase of policing of what is taken onboard by 'hand baggage only' customers - BA have acknowleged the current hand baggage and priority boarding system on SH is not fit for purpose, partly due to increased levels of cabin baggage. It has been mooted that Gold and GGL members may be allowed to board first to ensure they get space.

Bad News

- New J washbags are staying

- BA acknowledge the bad feedback on the new short haul legroom, however have no plans to remove a row to improve J legroom.

- The decision to scrap free domestic reward flight saver redemptions was done on "financial grounds" despite acknowledging it would alienate many customers. This will not be reversed.

- The decision to stop free seat allocation on hand baggage only fares was made on the same grounds and will not be changed despite substantial negative feedback.

- BA have plans to introduce an 'even fewer frills' economy ticket which will probably exclude all benefits like lounge access and priority boarding.

New BA Developments - FlyerTalk Forums
 
Toppen