Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

"Guldläge" för exempelvis BA att komma med ett riktat erbjudande om statusmatch/challange för EBD. De har ju exempelvis gästlistan från gårdagens BC-event att gå efter...

Tanken är god, men jag är lite tveksam till om BusinessClass ska sälja dom uppgifterna, alla kanske inte vill det....

Däremot kan ju @Jacob och @Martin Björnström kanske ta fram ett erbjudande tillsammans med BAEC?
@Concorde har ju goda kontakter och kanske kan vara behjälplig...

I gamla dåliga tiden (25% intjäning i bland de billigase Economy bokningsklasserna), tjänade man 150 poäng per segment inom Norden och man fick mer poäng genom att betala med SAS Diners kort för en 1.000 SEK enkelbiljett (200 extrapoäng) eller att hyra bil hos en partner på helger (500 extrapoäng för ca 600 SEK).
Då undrade jag om vilket var lönsammast för SAS, att flyga en kund själv eller att sälja poäng till diverse partner?
Det verkar som det senare som gäller när det handlar om extrapoäng (som man kan använda för bl a bonusresor).
Det är exakt det som kommer hända nu. En enkel mellan säg ARN-GOT för 1000 kr kommer att ge 250 poäng för flighten, samtidigt som man får 300 poäng om man betalar med Amex...

Nu har jag inte läst hela tråden men det känns spontant som att jag inte ens behöver tänka tanken att flyga ihop de sista 30k poäng som behövs för ett Diamond nu.
Återstår att se vad som händer med intjäningen till Aegean och Uniteds bonsuprogram om det fortsätter vara minst 100% för varje bokningsklass.

Det var kul så länge det varade i alla fall.

Nu har jag inte läst hela tråden men det känns spontant som att jag inte ens behöver tänka tanken att flyga ihop de sista 40k poäng som behövs för ett Diamond nu.
Återstår att se vad som händer med intjäningen till Aegean och Uniteds bonsuprogram om det fortsätter vara minst 100% för varje bokningsklass.

Det var kul så länge det varade i alla fall.

För resor med SAS så lär det inte vara 100% i fortsättningen i varje fall, men det lär inte vara aktuellt för mig att göra några MR med SAS i fortsättningen, och de resor jag kommer att vara tvungen att göra med SAS kommer jag att kreditera till UA MP, i övrigt lär det bli Lufthansa och övriga *A bolag med kreditering till UAMP när inte Oneworld passar...

Livet är inte rättvist varje dag. Oavsett vad SAS gör tycker jag att folk här klagar och gnäller. De nya intjänings nivåer är i linjen med marknaden eller lite över. Vad är felet då? Jag blir så ledsen när folk tänker att SAS ska vara en välgörenhets organisation. Fast SAS levererar positiva nyheter tycker jag att folk klagar alldeles för mycket. Den nya intjänings tabellen är mer rättvist. Desto mer och längre du flyger desto mer du tjänas EB poäng. Vi får inte glömma att den nuvarande intjänings tabellen togs fram under den värsta krisen på SAS historia (jag antar detta och baserar inte det på fakta) och vad en flygbolag kan göra i en sådan situation än att vara generös och få nya resenärer.

För mig SAS kommer också i framtiden vara det första hands alternativet baserat på min resemönster. High Five SAS!

Livet är inte rättvist varje dag. Oavsett vad SAS gör tycker jag att folk här klagar och gnäller. De nya intjänings nivåer är i linjen med marknaden eller lite över. Vad är felet då? Jag blir så ledsen när folk tänker att SAS ska vara en välgörenhets organisation. Fast SAS levererar positiva nyheter tycker jag att folk klagar alldeles för mycket. Den nya intjänings tabellen är mer rättvist. Desto mer och längre du flyger desto mer du tjänas EB poäng. Vi får inte glömma att den nuvarande intjänings tabellen togs fram under den värsta krisen på SAS historia (jag antar detta och baserar inte det på fakta) och vad en flygbolag kan göra i en sådan situation än att vara generös och få nya resenärer.

För mig SAS kommer också i framtiden vara det första hands alternativet baserat på min resemönster. High Five SAS!

Det tycker inte jag, en resa i economy till Grekland ger samma som en resa i economy till Berlin, är det att ge mer om man reser längre?

Eurobonus är tänkt för att driva bokningar, detta blir helt kontraproduktivt....

Toppen